Tuesday, April 29, 2008

si pencari rezeki ditengah kota

mereka adalah 2 ekor haiwan. lembu namanya. nak kata jantan ke betina, aku tak berani plak kata. aku bukan veterinar.

tapi mereka adalah haiwan peliharaan di tengah-tengah kota kuala lumpur ni. masih ada pengembala. keadaan masih seperti di kampung-kampung halaman kita. cuma dapat di bezakan, ada lrt dalam pemandangan itu.

bila dah jadik haiwan kl ni, haiwan-haiwan especiallynya si lembu-lembu ni, khasiat dah kurang. badan tak banyak daging. harapkan tulang je besar.

apa nak di makankan kat situ, rumput dah pendek, 2 minggu sekali dah di tarah, lom sempat panjang dah pendek. nak makan pucuk-pucuk kayu, lagi la takdek. takkan nak panjat-panjat plak pokok-pokok nun jauh dongak kat atas tuh.

* aje gila, korang penah nampak lembu panjat pokok ke? kalau ade, bagitau akak yer..

23 comments:

Anonymous said...

"mereka" tu kata ganti nama bagi haiwan ke?

ain fadzal said...

haah..

mereka makhluk tuhan paling seksi.. ahaha..

AmatMizi said...

Lokasi di Sentul ye..

ain fadzal said...

ahahaha..

mane ko tau?

Anonymous said...

maksud aku, dari segi tatabahasa, boleh ke guna "mereka" sbg kata ganti nama bg haiwan?

ain fadzal said...

ntah..

dah abis sekolah, aku dah lupa..

mereka tu patut di gantikan dgn apa?

rainz said...

hahahah...
mereka ganti ngan merekor...heheh
btolke jane?

Anonymous said...

mereka... mereka cerita....

ain fadzal said...

apox : tulah.. aku dah failed bm ni.. ayat pun lintang pukang dah..

anonymous : yay!!! mane ade reka, betul la..

Ilya said...

encik lembu..sila jalan elok-elok ya di sentul ini.

sejenis makhluk paling seksi bernama masaot akan menjaga anda ngan jayanye

rainz said...

hahaha...rindu la kat masaot..heheh

AmatMizi said...

Star LRT kan penah tersandung kat rel LRT tu..

Soraya Zainal said...

aku tatau nk komen ape, mungkin sebab terkesima tgk makhluk berkaki empat bewarna hitam putih tuh :D

ain fadzal said...

yoyox : masaot jaga haiwan2 ni ke atau haiwan2 ni yg jaga masaot?

ahahaha..

apox : anda rindukan kreta saya?

;p

amat : ye, tahniah kerana menjawab dgn tepat.

tapi, mase tu aku lom dok situ lagi..

su : terkesima?

adakah?


kerana?

Ilya said...

aku rase masaot leh gantikan tuan dia menjaga lembu yang berasal dr new zealand tu

tu lembu upm yang terlepas ke

ain fadzal said...

huhuh..

kreta aku takde belati ok..

jauhnye dr serdang nak ke sentul..

jauh btul lembu tu jln, patut la kurus..

rainz said...

amat pandai
amat amat pandai..hehehe

AmatMizi said...

Time kaseh Cik Arfa..
Dulu selalu gak lalu situ..
Duluuuu la..

ain fadzal said...

apox : ahahaha.. area tu glemer seh..

amat : dulu yer..

dkat umah uyut kan? kan?

rainz said...

hahaha...
gotcha!!!

ain fadzal said...

yezza..

bab2 ni aku pick up laju beb!!

amat, jgn marah ar..

;p

AmatMizi said...

Umah Uyut ke..? x perasan plak..hehe

ain fadzal said...

lor..

abis.. umah sape lak ko g nih..

byk nau..