Thursday, April 3, 2008

senyum itu satu sedekah


ari ni mood saya begitu baik..

tapi, tak tau la boleh bawak sampai ke petang ke tidak..

*****

saya menaiki lrt star dan putra hanya dengan senyuman walaupun ade muka2 yang tidak seronok untuk di pandang, mungkin kerana saya tersenyum sendiri. ahhh.. peduli hape saya.. suke saya la nak senyum.. *wink*

ketika saya menuju ke pejabat klien saya yang terletak di menara N, tiba2 sesuatu yang saya dapat sangka telah terjadi..

oppss. kaki saya terpelecot la ketika hendak melintas jalanraya.. nah, keliling saya sudah ramai mentertawakan saya.. (dalam hati saya tetap mengatakan, peduli hape saya). beserta muka tersenyum dan dengan melangkah ala2 awek kampung dengan keadaan tapak kasut yang sudah tercabut separuh, saya gagahi jua menuju ke pejabat tersebut. saya masih senyum sendiri.

ketika menemui klien A tersebut, dengan tidak semena2 dia mengatakan mata saya sudah seperti panda. tetapi saya tetap tersenyum dan ketawa. saya cakap ini fesyen orang kampung seperti saya. klien A kata saya asyik senyum. dan saya hanya senyum.

dengan kegagahan saya, menuju pula ke pejabat rakan pilihanraya saya, en. S. saya tetap tiba dengan senyuman sepanjang2 perjalanan tersebut.

tujuan saya datang untuk tandatangan bagi pihak saya dan rakan2 yang lain. ini kerana saya mengambilkan claim2 rakan2 saya yang lain yang berjumlah rm1470. banyakkan?

tiba2..


nah duit..

tapi, sudah semestinya bukan untuk saya. ia untuk en. S. tapi saya tak berpaling melihatkan wang tersebut. bukan kerana insan yang membawanya. tapi kerana wang tersebut. wow!! makin lebar senyum saya.

en. S kata, wang saya dapat boleh beli kasut baru. tapi, saya tak mahu. saya hanya mahu betulkannya di kedai kasut sahaja. saya sayang kasut tersebut. *wink*

di dalam handbag saya, ade ribuan ringgit wang rakan2 saya. saya panik juga. mana la tau. kalau ada apa2 terjadi pada handbag saya. kalau peragut hanya mencederakan saya, tidak apa. saya tak kisah. tapi, jangan ambil duit rakan2 saya ini. saya tiada duit nak ganti nanti..

*****

saya selamat sampai ke pejabat saya..

beserta dengan senyuman.. :)

6 comments:

rainz said...

hahahaha
gler lawak..aku gelak..smue org pandang..hahaha..
ain..mekasey..lebiu..mwah2..hahah
lawak la ... xpe aku pong suke senyum..

ain fadzal said...

heheh..

sama2 kasih..

;)

Anonymous said...

bila ko, pais n apox nak open table for all rainbow?

ain fadzal said...

mamak can ke?

;p

claim pais byk tau...

Anonymous said...

Nak sket duit..

ain fadzal said...

nak duit, kna banyak tau..

;p