Tuesday, April 15, 2008

kawalan minda

aku perlukan sesuatu saat ini.

*****

bukan rokok. bukan dadah. bukan sex. aku tak layan bende tu semua. saat ini..

*****

aku perlukan lebih daripada acara lepak2 biasa. yang ada agenda. bukan makan-makan seperti cheese tart yang sedap. bukan shopping atau window shopping. bukan manicure or pedicure.

aku perlukan lebih dari itu.

aku nak buang sikap stress aku. bile stress, aku bengang. mulut aku macam siol nanti. oppss.. lasposa. sory rainbows, aku terlepas..

*****

aku perlukan lebih dari itu, aku rase bosan bile buat bende-bende yang sama. aku lain. aku rumit. makin rumit.

aku dah lame tinggalkan bende yang aku sukekan dulu. pegi stadium dengan geng. tengok bola. bersorak!!

atau, bile aku perlukan saat sunyi sendiri, aku suke mengail. umpun-umpun. cacing. sebahagian binatang-binatang fevret aku. kadang kala udang. tapi, udang boleh di jadikan lauk. seperti sambal udang letak petai. yummy..

bile aku rase nak marah, aku suke menyanyi. aku suke karaoke. walaupun selalu sangat aku akan salah rentak atau salah lirik. aku tak penah peduli semua tu. janji aku nyanyi. dan nyanyi lagi.

bile aku betul-betul marah, aku suke main game. aku layan game kereta. game fight2. game tembak2. aku tak reti main game bola. kalo aku reti main, sure pais ngan wiwin kalah dalam tangan aku.

*****

bile aku rase nak tido. aku akan tido. tido lame2. tido sampai malas nak bangun.

tido sampai aku terlajak macam pagi tadi. ingatkan hari cuti pulek. ahah.


p/s: ntah camane 2 kerat ni bleh masuk mimpi. mimpi faizal tahir ngan suki french kiss beb.. :D

14 comments:

Anonymous said...

faizal tahir ngan suki french kiss???

LASPOSA betul!

ain fadzal said...

betul..

tu la, mimpi lpas subuh kot.. ahax..

Ilya said...

aku rase cara yang terbaik release tension

hang out ngan rainbow

pastuh gelak kuat2

ain fadzal said...

ko yang jarang lepak ngan kiteorg..

aku jane apox su dah tentu lepak tido umah su jek.. gelak2 sampai tido..

aku suke sofa umah su.. best giler..

panas dan selesa.. herm...

Soraya Zainal said...

haha...

nak wat cane, ko berkawan dgn perempuan yg ebrperangai totally mcm perempuan. ko nak ajak tgk bola, aku dgn arfa x paham hape.. ajak jane ajela ek?

mancing tu mcm menarik, dedulu mase kecik bapak aku ade bawak g mancing kat tgh2 laut. tapi tu duluuuuuuuuuuu la :D

nanti tunggu kebun bapak aku yg kat desaru tu suci drpd poi-poi utan, aku ajak korg dok sane. mak aku ckp ade tali/air or anak sungai yg jernih kat tgh2 kebun...

lps ni, kite g karaoke, lps tu g bowling, lps tu kite g cameron... 1st may g cameron nak?

Anonymous said...

1st may?? NO! i want to balik kampung. dah lama x balik since the damned election. please consider other date, okeh!

rainz said...

hahaha...
suke sgt lepak same2...
ari ahad aritu waktu korg anta aku blk umah aku sdiey sbnarnye nk bpisah ngan korg...
huhuhu...
xsuke la rapat sgt..nnti sdiey nk bpisah...
(emo...huhu...)

Soraya Zainal said...

ermm... jgn ler gitu~ kite xleh lepak selalu2 sgt, dok ebrkepit 24 jam.. nanti mcm2 jadi..

kalau jauh2 baru boleh rindu-rinduan~

ain fadzal said...

sue : tu la.. ko ngan apox totally typical kl gurls. really hot. white chicks. ehehe..

aku nak backpacking la.. dok dalam hutan. menikmati panorama dan bau2an hutan.. wargh.. indahnye bau akar2 pokok..

nanti kite g karoeka ye.. main bowling, main futsal..

ain fadzal said...

jane : 1st may, aku nak tido jek kat umah.. tido samapi pengsan.. kate nak gi bulan 6? nak kena menabung gak.. eheh..

apox : emo x masal.. sampai nak sediey2.. jauhnye kerinchi, ampang, keramat,shah alam, cheras ngan sentul? 6 penjuru ade tau..

apox, lenkali kek lain plak ek? try buat cheese tart plak.. hurm.. nyum nyum

sue : btul tu : slalu jumpe sgt ilang mesra.. ek? ;p

Anonymous said...

ni apsal masuk shah alam ni?

ain fadzal said...

ko kan supir kami..

aku co supir jer..

;p

eheh..

Unknown said...

aku slalu tak leh nak lepak ngan korang.if ade peluang time weekend memang aku tunggu2 pun time tuh

biasalah duk ngan family hehe sekatan pun banyak lah.i really miss to hang out with my rainbow

ain fadzal said...

ilya ni cinderella version balik seblom pkul 7 mlm kan?

eheh...

;p