Wednesday, April 9, 2008

adakah itu penawar lara?

bila tengah2 posa ni, asik terpikir nak masak ape, nak makan ape jer.

apox : ayam golek
- huhuh... sangat2..

pais : ais krim
- adohai... lazatnye..

jane : bubur
- bagus untuk demam tau..

apox : horlick ice
- aku tak minum bende2 kaler putih ni.. pesal ntah.

*****

bile teringat makan2, teringat zaman kegemilangan time sekolah menengah dulu..

makan kena cukup! bior lebih, jangan kurang!

sehari 6 kali makan. 5 kali kat dewan makan, 1 kali kat kantin. yang ni rutin wajib la..

fevret menu :-

1. breakfast : nasik lemak + sambal lebih + telur rebus sebijik, dapat lebih tala..
2. rehat pkul 10 : mee sup 80 sen + donut sambal
3. lunch : nasik tomato + ayam mau lebih
4. tea break : bubur kacang cair meleleh
5. dinner : ayam masak kicap + sayur kobis
6. supper : kek kena lebih bro..

++

7. kadang2 tapi selalu jek, tapau nasik goreng kampung atau burger daging time lpas prep malam.

++

kalo kaco member2 stay up, bese tibai

8. megi kari campo air paip - yang ni darurat..

*****

aku paling suke time weekend,

time petang2 ade jek makan free dalam dorm. pergh... sungguh best..

salah satu sebab malas nak buli budak2 kecik tu la pasalnye. nak2 kalo baik ngan parent dieorg, siap kirimkan makanan lagi..

*****

dah lame tak buat kije2 cam ni la..

rindu balik saat2 tuh..

egegege...

15 comments:

Anonymous said...

aku rindu kt nasi hujan panas kat mrsm aku.. kat smkas aku rindu ape ek? mcm xde pape je.. hehe.. tp aku igt ikan jaket yg keras kematu.. huhu..

ain fadzal said...

ikan jaket ngan sayur kangkung..

kan?

rainz said...

hahah
aku suke lauk jumaat tghari
mkn sambal udang
ngan tomyam...
eh..lupe ar
tp sambal udang tu aku plg ingt

care...
gler ah..

ain fadzal said...

tom yam tu mcm sup je..

smabal udang.. haah..

mintak tambah satu senduk kak..

budak lelaki dah g jumaat pun..

kan?

Ilya said...

sambal udang ngan pisang

pastuh makan pisang cicah sambal

aku ngan ujie mesti makan skali ari jumaat tu

pastuh mintak sambal satu senduk lebih

rindu lah

rainz said...

hhuhuhu..
nk makan smbal udang..

ain fadzal said...

sambal udang tu manis dan cair kan?

AmatMizi said...

yang aku igt..
1. Air kosong panas menggelegak
2. Minum petang kuih telur katak warna merah (selasih)
3. Ikan jacket - dalam jacket ada lalat
4. Kobis Masak Lemak Putih
5. Kari Telur rebus
6. Sama mcm Ilya - Pisang cicah sambal udang

ain fadzal said...

harhar~

betul tu, air panas menggelegak bro2 dewan makan bagi kan?

nak dpt air kaler2 time ade function jek ngan minum petang ngan supper.

kuih telur katak?? dulu aku reject kuih tu, dok teringat mkn berudu jek nanti..

pesal aku tak mkn pisang cecah sambal mcm korg ni.. huuu..

Soraya Zainal said...

kenangan aku...

Makan bubur kacang hijau yg ade taik kucing <-- taik tu dlm mangkuk kang natrah, bukan aku.. tp memandangkan aku dok seblah die, aku pon muntah sekali~

sebab tu sampai skrg aku xle tgk bubur kacang hijau, even yg mak aku masak... fobia!!!

Lepas tu, aku suke nasik lemak pagi2 jumaat, sedap gile... tp lepas tu, time perhimpunan laju ajela aku g toilet, bersih suci terus perut aku.. lagi berkesan dari Detokslim or pil Merit :P

Soraya Zainal said...

kang lak.. "kak Natrah"

Anonymous said...

setakat ulat dlm sayur tu perkara biasa kan? haha.. buang ulat pastu sambung mkn sayur tu.. hehehe..

ain fadzal said...

haah..

lawak la dulu..

giler kesian kat makanan kan?

tapi,

psl taik kucing tu..

aku lom penah terlibat..

cammane la bleh jadik mcm tu...

=))

AmatMizi said...

Taik kucing rasa camne ek?

ain fadzal said...

x tau!

=))

tanye tuan punye badan...