Friday, September 5, 2008

rahsia bulan puasa

Sebenonye bulan pose ni boleh dikatakan ramai umat islam yang kreatif.
Katakanlah korang tak boleh pose atau korang monteng pose. Maka, akan wujudlah tetibe mentol atas kepala. Ye tak?

Contoh terdekat gualah.
Time sekolah dulu. Lepas sekolah pagi. Dapat 2 orang dalam dorm gua untuk cukupkan korum. Ambil kain batik lepas, pasang keliling katil tingkat bawah sampai tak nampak cahaya. Stok makanan jangan lupa. Okeh? Air paip bila dah darurat pun onkan aje.

Tu zaman busuk sekolah gua dulu.
So, korang dah nampak usaha untuk mendapatkan makanan?

Bila kita kerja swasta, biasanya bidang macam gua biasa memang akan jadi subcon. Pun busuk gak dieorang bagi gelaran kat kiteorang. Tak kisahlah, janji rezki tu gua carik sendiri. Tak mintak derma ikhlas dari orang beso-beso. Kalau nak derma, sebat jelah. Rugi kalau tolak. Rasa yang memberi pun dapat pahala berkali ganda.

Tapi, bila bulan pose ni, memang kamceng abis antara budak subcon dengan maincon. Mula-mula, carik port nasik bungkus. Tapi, setiap tahun port tu tak pernah berubah pun. Yang rasa ntahapehape tu, dengan gua-gua sekali pun pernah terlibat. Tapi, gua jadi tukang makan jer la pun. (eheh~). Port utama budak-budak situ kat nursery tempat gua jaga. Memang masyuk abis, lepas makan pulak masing-masing dok membongkang kat tempat gua tu. Memang happening abis sampaikan gua kena merempat port lain. Memang tak boleh belah masa tu.

La ni, duduk dalam opis. Line manjang tak clear. So, bila datangkan tak boleh pose tu, menyamar gak jadik orang pose. Kadang-kadang terlebih jadik orang pose. Betul-betul thrill kan?


p/s : teringat masa opismate gua menyamar jadik benggali sebab nak tapau mc’d. memang haram 'J' jadiknye. Macamlah tak boleh drive thru.

11 comments:

Anonymous said...

--------------RPA----------------
Rahsia Puasa Ain...ngeh ngeh ngeh

-D-

Unknown said...

aku teringat mase form 3 ramai sgt yang tak pose sekali ramai2 duk makan nasi lemak tapau dr dewan makan kat belakang kelas.

ain fadzal said...

anon : rahsia time tak puasa la...

time wajib ke sunat puasa, aku pose tau!

:P

ilya : hahaha~

telur lebih. sambal lebih. bdk2 skang x dpt buat mcm tu lg kot. sebab dah combined class pompuan laki awal2 lagi.

padan muka. ahahaha~

rainz said...

aku baru pas makan mcD neh ain..hahaha..ade skumpulan muslimah yang diharamkan berposer..so kitorang McDelivery kat opis, pastu markas dalam meeting room

ain fadzal said...

ahahaha~

gilok argh...

jelesnye aku. nampaknya aku kna berlapor gak smpi ptg nih.

benci~

Soraya Zainal said...

AKu pon tadi makan McD. Gi drive thru kat desa tun hussein onn... satu kete yg penuh dgn muslimah2 haram berpuasa... lps tu berkampung dalam bilik fail, kunci pintu... dan makan sepuas hati :P

eh, lupe nak ckp.. mase dlm kete lg kitorg dh makan fries tuh.. lantak la sape2 jenguk tingkap~ hehehee

Unknown said...

issskkkk dah besar la wehh, tak baik ponteng2 pose ni..

dah..dah jangan nak curik2 makan lagi

ujie said...

hehe bile turn aku lak ni ek?? ;p

ain fadzal said...

soraya : aku teringat arfa cerita, mase die tgh mkn pretzel, ko plak gi hon kete depan.

ahahaha~

gile lawak! teknik penyamaran tak berapa manjadik tu.

dayu : ala~

sekali sekala je. ape salahnye.

:))

ujie : geng bintang memang lambat kot.

rainbow semue tgh ni.

:))

Anonymous said...

hohoho...

perbincangan kaum hawa dikala bolan posa...

-D-

ain fadzal said...

;))