Friday, September 19, 2008

belum ada depan mata

dalam banyak-banyak jenis makanan, gua dah lama giler tak nampak mereka-mereka ni kat atas meja makan di rumah gua. di bulan puasa.

1. nasi berani gam
dulu, time gua baru tengah naik. gua sanggup dari melaka turun bp sebab nak makan beriani gam time orang lain sembahyang jumaat. dengan gua punya subkon dengan member lain terpaksa skip jumaat dieorang. gua rasa, dosa tak sembahyang jumaat tu memang jatuh banyak kat gua.


2. air limau

gua punya feveret selain daripada kopi o. minuman ini dapat menahan tekak daripada loya. Bila mahu makan lebih, pastikan ada air limau panas suam-suam di sebelah depan kanan gua.


3. mee bandung

lagi satu aktiviti gua kalau pergi muor. tak kira la kedai mana pun, lebih kurang jugak rasa kalau pergi sana. lagi satu, gua suka sangat kalau mak gua yang masakkan mee bandung tu. toksah susah-susah sampai nak naik muor. tapi, kalau takat kat kl ni, lu semua pasti dapat makan mee bandung perak. yang ni gua tak berapa gemar. Mati selera gua.


4. air tebu
dari kecik gua dah di besarkan dengan air tebu. dulu air tebu cuma 30 sen dah dapat seplastik beso. Tapi tu dulu la. sekarang ni rm3.50 satu plastic. Boleh bezakan dua-dua tu tak? Bukan main mahal. Warna air tebu tu kena di pastikan hijau kekuning-kuningan. Nampak marvelous.


5. nasi ambeng
yang ni paling payah nak dapat. berchinta. bukan main payah nak jumpa. waktu zaman sekolah dulu, memang dasat kalau letak nasi ambeng dalam dulang. gua paling suka aktiviti nasik dulang-dulang. rupa lauk dah buat gua terliur.


p/s : kalau ada sesiapa yang sudi nak jemput gua makan hanya dengan besertakan dengan aneka lauk-lauk diatas. di persilakan. gua memang teringin sangat-sangat.

p/s/s : gua nak upload gambo, tapi blogger buat hal. karang-karang la gua upload. terbang plak monitor ni gua kerjakan kang.

p/s/s/s : pasa sanda, jangan lupa makan obat yer. nanti gua takde partner nak gosip-gosip lagi. :D


29 comments:

ijan said...

peh... ko goda diorg x g smbyg jumaat eh. hihi...

mee bandung. aku terlupa plak psl benda tu time pose ni. kena cr ni...

ain fadzal said...

encit sultan : x yah goda-goda pun.

ingat buat iklan GODA ke?

:))

rainz said...

mee bandung aku taw nak carik kat mane yang sedap kat sini..heheh...

ain, aku pong suke nasik ambeng..hoho..rindu padanye..ko memang jawa ain!!

ain fadzal said...

apox : kat ne? kat ne?

muor punye kan?

dah mmg jawa pun. selera campo la...

:))

Anonymous said...

di batu pahat ini, nasi ambang dijual di merata tempat.. sila dtg ke batu pahat :)

ain fadzal said...

hoh!

jauhnye kl ke bp.

nanti jumpe kat segamat je la jane. :D

rainz said...

kat KELANA JAYA!! murah!! sedap!!! enak!!!

ain fadzal said...

HEBAT!!!!

nanti ko tunjuk jalan eh. sbb murah ko blanje.

;))

Anonymous said...

1.mee bandung+air bandung=memg best(tp xthn pedas)
2.beriani=mkn hnya bila mau dibelanja(xbape suka)
3.air tebu+air limau=best tp xleh lbh2(nnt batuk)
4.nasi ambeng=mknn jawa(sy suka!!)

p/s:bl nk belanja ain oii!!!hehe

ain fadzal said...

1. mee bandung - air bandung = x ngam. sbb x suke air bandung. manis sgt dan bersusu. pnuh perut.

2. beriani boleh tambah jadik berani.

3. air tebu + air limau untuk orang kuat-kuat jer. batuk tu kendian kire.

4. nasik ambeng. mmg cop mohor jawa. saya pun suke.

p/s/s : ko anon aku nak blanje ape nye. knal pun tidak. ;))

Anonymous said...

no 1 tu ngam lah...cb try..sesuai je ngn perut aku
anon=iza
so dh tau kn?

ain fadzal said...

famezah, meh la dtg sini, kite pekena tart the loaf. ape mcm?

Anonymous said...

aku xmakan kueh sebijik rm6 tu...mahal sgt...xmampu

ain fadzal said...

nanti aku buart tart mcm tu ko mai la...

( tp aku x expert kuih2 ni...).

sekali skala je. bukan ari2. kalo mcm tu bleh lingkup dik oi...

Ilya said...

aku teringin nk mkn tom yam pakimau pa'kapau.yum..yum

Rockstar said...

bandung soda weh..

ain fadzal said...

ilya : kamu nikmatilah berbuke dgn anggan kat upm yer.

saya mahu mkn beriani. doakan saya selamat sampai kat sek 15 tu.

:D.

adobe : ala, aku johor campuran. bandung2 ni, memudaratkan kesihatan. tp bandung soda ok lah. terasa ade gas die. ;))

Ilya said...

ye la aku buke ngan angga,kak zai,adha,mizi,amy ptg ni.

menci tau korang ni.aku nk ikutttt

ain fadzal said...

shoh.. shoh.. main jauh2.

ko mkn ngan angga lagi kenyang tau ilya.

;))

aku nak mkn beriani gam daging. ehehe...

AmatMizi said...

Mee Bandung Muor kat KJ..dah 2 kali berbuka dengannya..

Klu dtg sini bgtau la..bleh aku pow Apah gak.

Bazar Ramadhan kat KJ ni pun happening jugek.

Soraya Zainal said...

ko bukan orang melaka ke? pesal yg ko teringin ni same je dgn tekak org johor :P

Ilya said...

Aku makan ngan sape2 pun kenyang..makan sorang2 pun kenyang gak.

Anonymous said...

dlm byk2 menu kat list tu satu jerk aku blh dapat sini...air tebu+daun mint+garam+dijual ditepi jalan bersama gelas n tgn yg berdaki...ade berani cube??pergh panas badanpon xterase sbb pastu sure ko duk toilet sehari lepas minum huhu...-pasa sanda-

p/s- gua demam patprik haha

13may said...

ko tolong suap nasik ke mulut aku bleh???

13may said...

ko tolong suap nasik ke mulut aku bleh???

Unknown said...

semua favorite lu pun macam fav gua gak lah..

mee bandung muar!!! marvellous la. dulu kecik2 asal balik kg je mesti atok sanggup bawak gi makan ramai2

beriyani gam!! atik gua gak nyer paling best. tapi mak gua tak sempat menuntut la...

nasi ambeng lagi la. mana ada jual kat KL ni, nak makan kena balik kg la..kat JB pun susah dah nak dapat!!!
-sama la dulu kat sekolah slalu kn dlm dulang kan-

ain fadzal said...

amat : nnati lpas pose, aku gi KJ la. malas nak menghadap jem kat sane. boleh sasau beb!

bazar ramadhan, kalu tak ye ye aku x gi. baik masak jek. ;))

soraya : aku org johor tau. ic johor. tp tercampak kat melaka. dan separuh umur aku pun byk kat johor kot.

kan aku johor campuran. :))

ilyok : ye ke? kalo dgn gosip ko rase kenyang x? ke ko kna tak yah mkn. tapi boleh kenyang. :))

pasa sanda : ko ni demam rindu bini nih. xpe, 25 ni ko balik m'sia kan. nanti ko carik paprik ngan air tebu yg best2 tau.

sempat punye. ;))

pasa, tekak aku dah ok. so, ko mesti tau aku nye selera bertambah sudah. :))

13 may : suap pakai senduk nasik boleh x ?

;))

dayu : ko asal org johor gak ke?

xpe, ko boleh balik johor lagi. ade sempat mkan2 faveret ko lagi.

dis yearnye raya, aku x balik johor.

huhuhu...

Anonymous said...

sedapnya nasik ambang kat UDA ni ..

ain fadzal said...

anonymous : pernah mkn kat situ sekali lpas lama sangat-sangat dah x makan nasik ambeng tu.

:D