Tuesday, September 23, 2008

kuih raya campur ketupat


3 hari setengah lagi adalah hari bekerja. macam nak tunggu emas turun harga rasanya.

bukan sebab mood nak raya, mungkin sebab bila gua dah berbaik dengan orang tua, hati dah meronta-ronta nak balik sana. padahal, minggu lepas je pun skipped balik kampung. gua nak di ikutkan tak berapa berguna raya ni, sebab awal-awal lagi rumah gua kat kampung dah siap kemas. nak tunggu gua buat kuih-kuih, failed. nak tunggu gua anyam ketupat, sampai nenek gua dah alzheimer pun gua failed lagi. gua lagi sanggup cuci bumbung rumah gua dari pagi sampai petang.

*****

pagi tadi, sebelum gua pergi office klien gua hantar tender, gua terkesima dengan 2 makhluk paling seksi hari ini.

cantik, hot, walaupun mereka-mereka hanya ni duduk dalam kereta. gua pandang pakai cermin pandang belakang. lama.




p/s : agak-agak lu semua, minah-minah ganteng ni pandai anyam ketupat tak?

p/s/s : sarung ketupat siap sedia pun dah beharga dekat 40 sen.


13 comments:

rainz said...

aisey taknampak clear la muke diorang..hoho..takyah ngate orang..aku ni ha...setakat ketupat bawang jek bley la anyam..skang neh aku tak sure aku leh lagi tak anyam ketupat memandangkan mak aku pong da tak anyam ketupat..gune ketupat segera jek skang...

ain fadzal said...

hoh!

aku ngata diri aku gak, tp sebab aku x hot dan tak ganteng la aku bz nak criter hal dieorg. ;))

hohoh... aku anyam ketupat nanti jadik tikar mengkuang.

hebat jugak ko tu.

:))

Soraya Zainal said...

drpd ko bayar 40sen kat kedai.. baik suh aku anyam :P

skrg aku dh expert anyam ketupat :D

kitorg kat ofis hari2 wat ketupat skrg ni. mcm2 jenis ketupat sbb nnt ade pertandiangan hiasan raya tercantik... huhuhu

ain fadzal said...

soraya : tapi, askar2 aku kat umah tu nanti pandai anyam. adik ipar aku pun serah diri gak pandai nganyam.

huhuhu... ko pakai ketupat reben ke?

Ilya said...

aku tak reti anyam ketupat.dari dulu blaja tak pas2 pun.ketupat kelantan tu pun aku lupa cm ne nk anyam.lama sgt tak buat.

Soraya Zainal said...

kat ofis ni pakai ketupat reben je... susah sket la banding dgn yg daun nye...

ain fadzal said...

ilyok : ada ketupat kelantan ke?

;)). bru aku tau.

so, sama2 la kite tak tau yer...

agak2 ko pais tau x nganyam2 ni?

soraya : tgk ketupat reben cantik jek.

susah ke nak buat. x yah nak raut2 daun kelapas dah tu.

;))

Rockstar said...

of course la aku tau menganyam....


lg mau tanya..

ujie said...

aku pun fail anyam ketupat ni..kang jadi bentuk bola lak kang kehkeh ;p

Anonymous said...

U tetap yg terindah Reez

Rockstar said...

yg terindah hanya sementara...

rainz said...

hoh? reez?

ain fadzal said...

adobe : bagus lah ko tau menganyam.

ehehe... boleh aku ajar aku nanti.
ngan geng2 lain. :D

ujie : giler hebat!!! tak yah buat ketupat byk2. makan sekali dah kenyang bangat.

anon : terindah? lagu samsons ke?
=))

adobe : lagu tu aku pernah dengar. lagu iklim ek?

;))

apox : keris kot? tp letak reez. name glemer. :))