Thursday, November 6, 2008

mamalia

cerita 1.

bulan november dan bulan disember adalah bulan perang. tiap-tiap tahun. macam sumpahan.

perang majlis perkahwinan.


tak payah la nak teragak-agak nak pergi lepak maplay kat mamak ke, bangi ke, apatah lagi bp.
sedangkan kita punya rakan-rakan yang boleh pekena beriani kambing kat khemah majlis dieorang
nanti.

kan?

encik matang, puan zila, encik amat, siapa lagi?

ayuh kawan-kawan~
kita serang~


*****


cerita 2

semalam hari yang sangat malang bagi gua.

mula-mula, gua kena herdik. kena tengking.

kemudian, kerja gua datang melambak-lambak, urgent tiba-tiba.
datangkan cerita hantu, gua dah mula malas nak pikir.
gua terkunci dalam gelap.

bila sampai rumah, dah mula rasa nak pengsan. - tapi tak jadik sebab ada masakan
kasih sayang daripada roomate gua. udang masak sambal campo petai. sungguh mengujakan.
sambil menikmati hidangan, rasmikan dvd player gua. layan cerita hindustan sampai habis sambil buat kerja opis.



dan bila di fikir-fikirkan balik,
gua rasa lagi ramai yang malang daripada gua.


hari ini,
bos gua ingat dia kelakar.
ok, langsung tidak. sebab gua malas nak layan. dan gua sangat penat dan mengantuk.
dia tukar topik pasal semua.


&

yang penting,
dia telah belikan gua kek. masih panas. dari kedai.

takpe kek, petang kang gua bantai lu lawankan dengan nescafe panas.

syok ohhh...


11 comments:

alif-mikail said...

makan sorang

ain fadzal said...

mulut satu, makan la sorg weh~

rainz said...

la.....tapi tong garden dah pujuk kan?

ain fadzal said...

arfa : :)).

bos yg menyakitkan hati. :)).
bagi la tart the loaf tu, baru la ikhlas, kan?

Anonymous said...

alalaaaa "blue eye girl" boss nihh...marah dpt kek..marah dpt kek..best giller...pasnih jgn lupe ganti pintu yg kopak tu ahahaha... -pasa sanda-

ain fadzal said...

pasa jeles~

wakakakaka...

pintu tu bior gi lantak. wohooo~

Anonymous said...

ko nk g umah zila ke? amat? matang? owh.. matang aku x kenal.

ain fadzal said...

jane : umah matang kat segamat ( die form 4 baru masuk smkas), umah zila kat taib andak, umah amat kat kota tinggi. campo umah2 sedare lagi.

alahai~

Ilya said...

semua berlumbe2 nk kawen..huhu

ain fadzal said...

ahahaha~

kau lak?

halimunanisasi said...

hai..saye en matang..wakakaka