Monday, December 10, 2007

review - heartbreak kid

aku takde mood nak criter pasal politik, pasal budaya, pasal agama, pasal fav grup or whatever..

aku cume nak sentuh kesensitifan pasal pihak lelaki terhadap pihak perempuan.

selepas aku menonton wayang criter yg nak sangat aku tengok- heartbreak kids, aku gase macam ade sesuatu yg membuat aku kurang yakin dengan kaum lelaki. tapi aku bukan homo atau bio - sexsual. aku cuma x yakin.

adakah seorang lelaki sekadar dengan cinta at first sight, dia lupa orang yg sentiasa menyokong mereka selama ini. ya, mungkin perempuan tersebut memang menjengkelkan, memang memalukan.
tapi dia punya perasaan, dia setia dengan cintanya. walaupun lelaki tersebut mempunyai hanya beratus2 dollar dlm savingnya.

seringkali, aku selalu aku bermain perasaan dengan diri sendiri, tiada cintakah dalam diri aku. atau sekadar melepaskan batuk di tangga. bagi cinta yang tak kesampaian. tiada teman sejiwa utk aku.

tapi, criter ni memberi impak kpd aku, persepsi kepada lelaki menjadikan kini aku kurang yakin dengan mereka2 ini.

mungkin aku tersangat emo sekarang ni. bak kata kawan2 yang menemankan aku menonton wayang, criter ni tak best. mgkin, perangai teman lelakinya tidak seperti criter yang di tonton.
mungkin lelaki suke perkara2 yang sexsual, seperti mata yang menggoda, badan yang menarik, bicara yang sopan dan ketawa yang malu2.

aku tiada semua itu..

susahkan nak SETIA? bukannya perlu nak beratur panjang nak bayar kat kaunter. bukannya perlu wang untuk berbelanja. bukannya perlu nak belikan rantai emas setiap tahun bagi kat awex/ isteri. bukannya perlu nak keluar date setiap hari/minggu/bulan.

perempuan..

sekali jatuh cinta, sukar bagi kali kesekian kali. sanggup melepaskan semua bagi orang tersayang. huh! wujudkah orang bodoh tersebut?

3 comments:

Anonymous said...

aku x suka cite nih.. buduh.. aku langsung x kaitkan dgn mana2 lelaki sbb aku percaya yg bodo adalah watak ben stiller itu sahaja..

Ilya said...

cite nih buat aku tersangat emosi..betul tuh jane..yg bodo adalah watak ben stiller..aku sokong 255.6%.

ain fadzal said...

wei.. takkan la si ben stiller tu nak berlakon sendiri.

kan kna ade skrip gak..

serius benda ni jadik la..

korg tak tgk spa Q semlm ke?