Monday, December 17, 2007

indah lelapku..

tubuhku dah mula menggeletar.. sakit sane sakit sini, cepat mengantuk, penat. degup jantung mula pantas.

*****

sabtu ari tu, aku tak g mane, kemas2 umah, basuh, cuci ape yang wajib kat umah tu, masak2 ape yg patut, tgk tv layankan senak perut, sampai petang. malam takde mood nak tengok tv, anugerah skrin - hampeh tak best, lpas tu aku layankan OIAM season 2 yang tak brape sedap. harap rambut masing2 jek cantik. huh! suare apesal la gitu, aku pun bleh nyanyi pe kalo setakat mcm gitu.

*****

seawal 6 pagi ahad, aku dan roomate aku bangun siapkan diri. ke satu destinasi yang selama ni aku tak penah layankan selama setahun sebulan aku kat kotaraya ni. ke TITIWANGSA. lampu jalanraya pun belum terpadam. teruja.. tidak jugak!

aku hanya menyusuri jalanraya yang belum jammed. " kan best kalo ari2 mcm ni.." terdetik dalam hatiku, tanpa disedari lala terdengar. die hanya mampu tersenyum. hehehe.. aku la;o ckp dlm hati ke boleh berbunyike? ajaib btul..

*****

sambil menikmati 'pemandangan indah' dulu seblum merekreasikan diri, cuci mata beb! bagi mood pagi2 ni. tapi, takde yg best pun! hanya warga emas yang bersimpang siur keliling kami. how come la. kan best kalo 'pemandangan indah' tu sebaik waktu aku bersama arfa di mid valley.

*****

jalan2 kaki, panaskan badan borak2 tengok orang2 yg dah mula merembeskan kelenjar peluh masing2. heh, aku malu nak start, pakcik2 tengok aku pelik je. tgk dr tadi lom berlari2 anak. jalan dan jalan lagi.

masuk denai tasik, kami dah start jogging, heh, serius klako! lame tak buat gini. jap2 berenti, tak konsisten langsung kami. tengok org dah basuh kuyup, belum nak buat aku excited. baju aku masih kering lagi.

lari dan lari. sampai tempat utk rekreasi, aku mengambil tali skipping, sambil diperatikan oleh couple2 kat situ, makcik2 buat senaman mcm yoga, aku buat sengal jek. aku start skipping. tapi berenti kejap, sbb lupa warm up.

lupa 'pemandangan indah' seketika. aku mula memanaskan badan, skipping, jogging.
amek larian pusingan sambil ditemani 'pemandangan tak berapa indah'. layan jugak, tgk dah berpeluh. panas+haus! x bwk air rupenye kami!

abis satu pusingan di tasik tu, aku berenti tgk org mula2 menari2 caca. aku menyibukkan diri kat situ. langkah berterabur. aku port jauh skit, janji ade lagu. aku buat skill yg org lain tak buat. org tgk pun, aku takde hal. LANTAK la..

penat, kami balik.

*****

siapkan diri, aku tido jap..

10 comments:

Anonymous said...

lepas senaman-yang-tak-seberapa tu ko tido.. erm.. camne nak sihat? ko nak kurus kan? haa...

ain fadzal said...

hahhaha..

kan aku ckp, tido jap, lpas tu aku malas nak nak smbg ayat lai, sbb serius semlm aku boring.. huhuhu..

kesian kan aku?

Anonymous said...

x .. muahaha.. wiken ku okay.. g tgk anak halal ms midnite.. mlm smlm g jusco mkn teppanyaki.. besh woo..

ain fadzal said...

tapi rumah aku kemas la..

tu yg seronok nya..

hehehe..

lgpun, aku senak perut. xde mood nak g mane2. kalo tak dah smpi kmpg pun aku..

syihanz said...

uit..p jogging x ajak..kan da janji ari tu..x nak kwn kang baru tau... ;(

ain fadzal said...

ala.. ko mesti bangun lambat..

takpe, start next year bleh join..

nak bwk radio burn lagu poco2..

syihanz said...

poco = ??

ain fadzal said...

hahah..

tu la..

lagu poco2.. lagu indon kot.

Anonymous said...

ni jogging tahunan namanya .. wahahaha...

baik berulang jalan kaki rumah-opis .. kompom slim .

ain fadzal said...

elo anonymous..

takpe la kalo aku mcm doraemon pun.

dah pattern mcm tu. :p