Monday, December 10, 2007

air mata

aku xde mood nak mengerjakan paperwork yang semakin bertimbun di meja ku. walaupun dateline yang boleh buat aku mati.

*****

aku merasakan tiada luck utk aku hari ni. mainan emosi lagi kuat drpd yang lain. walaupun belikat ku bukan main sakit lagi. tapi, aku x endahkan itu semua. aku tak seseronok hari lain. mungkin kerana weekend tu sudah puas aku berseronok. tapi aku perlukan sesuatu utk diri ku.

airmata.

sudah lama, air panas suam tidak membajiri kolam airnya.

dengan air mata, kadangkala boleh buat kita menginsafi sesuatu, menghargai sesuatu, mengharungi sesuatu. air mata, lambang kejayaan, lambang kesedihan, lambang emosi.

*****

aku perlukan air mata hangat utk diri ku sendiri. untuk menangisi diri sendiri. untuk meyakinkan diri sendiri. untuk menilai kejujuran hatiku sendiri.

*****

mengalirlah air mata untuk diri mu sendiri. bukan kerana orang lain.

8 comments:

Anonymous said...

gilo emo! ko nak period ke?

Anonymous said...

ain kalau ada masalah citer kat abg okey...

Anonymous said...

yuck!!! kejap abg, kejap adik.. ada mental prob eh?

Ilya said...

kalau kate nk menopos..lambat lg.huhu.awat la emo semacam?

ain fadzal said...

jane : ye kot.. hehehhe

anonymous : aku anak sulong maa..

jane : tak baik dol kate die gitu..

ilya : gile ko! celupo tul.. huhuhu.. nak gak zuriat sendiri..

Unknown said...

alaa..guwau aje :p

ain fadzal said...

takde hal la ilya..

aku pun main2 jek..

jgn amik hati dah la..

Anonymous said...

You write very well.