Monday, December 31, 2007

buku lame yang masih pending


hari esok siapa yang tau..

esok, masuk la tahun baru. 2008. bertambah 1 tahun lagi. alhamdulillah, syukur dpt menikmati hidup di dunia ni. sudah masuk suku abad umurku. walaupun terasa pelbagai halangan, rintangan yang di alami. benar, aku sendiri tak penah bersyukur dengan ketentuan ilahi.

*****

setelah menghantar adik no. 4 ke stesen bas utk penyertaan PLKN, singgah sarap di kedai pakcik jawa (ala2 melaka). aku memang teringin nak makan mee jawa & mee bandung. tapi aku pilih mee jawa. ni semue sebab pakcik aku tak hantar mee nye ke umah parent aku. janji kosong. benci..


ni mee bandung wawa-rembat sikit dienye

perjalanan ke kota tinggi yang di konvoikan hanya 2 biji kreta tidak sampai ke matlamatnye. exit kulai tak smpi sekilometer, kreta abah buat hal, gear tak bleh masuk. kesiankan adik2 aku yg kecik 2 orang tu. kepanasan di tepi jalan dengan rengekan2.


orang kate ketulah aku pakai baju pengantin yang tgh sanding

mujur ade yg sudi membantu, mak dan aku mencarik tempat penginapan di tempat yang berdekatan. sungguh, aku betul2 tak larat lagi. terasa panas - salah satu sebabnye, aku pakai baju kain songket aritu ( tu pun pinjam dari kawanku yg sedang bersanding, mungkin). aku cepat2 booked hotel utk mengelakkan mata2 yang memandang. segan rasenye petang2 begitu. macam pengantin yang lari dari majlis perkahwinan pun ye.

kan?

hari yang pelbagai (korang tak yah tau la). sebabnye menjadi sebahagian rahsie kerajaan.

hahahah..

*****

sepupu aku yang baru tiba dr KL, dan sudah singgah di umah mertuanye di melaka telah mengambil kami adik beradik, asalnya, aku yang patut tinggal menemankan abah di sana. tetapi setelah mengambil kire faktor2 yang lain, kiteorg tukar plan B. aku kna handle rumah. mak abah tinggal sane. percutian yang tak di duga bagi orang tua ku. tiada keseronokan mungkin.

aku pun blom ketemu lagi orang tua ku sejak pulang dari pekan kulai.

dengan bertemankan kanak2 kecik di rumah, aku umpama ayah dan ibu yang tak terurus. SUSAHnye nak uruskan semue dalam satu masa! walaupun kelengkapan, makanan, pakaian dah aku siapkan, tapi seriusnye mentalitinye aku belom betul2 bersedia untuk ke arah itu lagi. aku hanya mampu jadik kakak pade mereka adik2.

*****

tutup buku lame, bukak criter baru.

ade ke?

entah, aku takde azam tahun ni. follow arus jek. mane patut nye aku di ditentukan takdir.

5 comments:

Anonymous said...

ko practice jadik pengantin ke? hehe.. slmt thn baru.. semoga dpt beli kete baru dan semoga aku dpt naik kete baru ko :)

zaini said...

selamat tahun baru ain...semoga ko dapat apa yg diimpikan dlm tirai baru 2008...berusaha dgn gigih ain...jgn pernah bputus asa

Anonymous said...

hepi new year 08 , semoga dapat bawak EK9 bersama baju kebaya. :D

rainz said...

slmt tahun bru...

ain fadzal said...

jane : hahahak.. ngarut jek.. bleh practice2 ke?

zai : isnyaallah, tq ye!

noname : semlm new year aku cuti.. ko? bwk EK bersama kebaya ek? heheheh.. ;p

arfa : selamat...