Thursday, June 5, 2008

sudah berpatah balik


saya menuang minyak di shell.

bukan petronas.


walaupun,


1) petronas malaysia pengeluar minyak utama dunia.

2) saya pernah bekerja sebagai sub-kon die loji penapisan petronas di melaka.

3) stesen petronas di kampung saya paling dekat dengan rumah.

4) saya ada cimb credit card untuk dapat tambahan rebet di petronas.


bila sudah sangat terdesak, tangki sudah betul-betul E,
& pilihan terakhir saya barulah petronas.

orang lain nak kata saya sokong belanda. kata sajalah.
saya tak mahu peduli kamu nak kata apa.


kamu lihat dalam masa tempoh 2 minggu lagi,
sudah tentu semua barang naik lagi.


tetapi, gaji juga yang tak mahu naik-naik.


haih ...

25 comments:

Anonymous said...

ape kaitan petronas dgn gaji ko yg x naik2 tu?

Anonymous said...

v power bukan lg mahal ke?

ain bukan org malaysia..
ain org belanda yg buat tayangan fitna menghina islam...

ain fadzal said...
This comment has been removed by the author.
Soraya Zainal said...

ok.

ideologi macam ni la yg kite nak cari.

keuntungan petronas dikembalikan dalam bentuk pembangunan nasional.

keuntungan shell? diorg gune utk tanam bunga tulip and bayar gaji pelukis komik anti nabi muhammad kot.

jangan cuba nk ckp petronas habiskan untung utk staff bonus 7-8 bulan. prove it to me if it ever happen! gaji pon dah bape tahun x revise, and possibly kene beku for another 2 years. owh, gaji sy xdela ebsar mane nk compare dgn gaji staff shell... 2-3 kali ganda lg kecik.

dlm sebulan, 2 kali bomb threat dekat klcc. tp of course la, kisah mcm ni org x expose kan? nak bunuh sangat org petronas ke?

Unknown said...

shell lg power cm F1.hehe

lebih kilometer cm kilometrico

rainz said...

erk?saye nak gune caltex...

zen said...

ain ko sedar tak minyak shell tu amik dr mn..depa tu retailer je k..da prob is not shell or petronas..it is da corrupt politician..as net petro exporter we elegible to enjoy subsidy..end of story..

Anonymous said...

yup. totally agree with sue's and zen's views. when we have to face this kind of issue, we must not be emotional. jgn kerana nyamuk, kelambu dibakar. jgn kerana marahkan pak lah, petronas diboikot. last2 apa yg kite dpt? think rationally. please be realistic.

ujie said...

saya mengisi minyak dengan mane2 stesen minyak terdekat err tp x pernah isi di caltex projet n bhp..nape?? jgn tanye coz aku pn x tau nape hehe

ain fadzal said...

lebih kilometer dengan shell.


aku mudah terpengaruh dgn iklan yg dpt menjimatkan blanje.


aku tak tau moto petronas. aku tak pnah dpt bmw, tu yg aku xmo isi petronas.

hell ya?

Anonymous said...

lebih kilometer ngn v-power?

kenapa aku rasa sama je?


lebih kilometer yer.. bukan jimat belanja...

ain fadzal said...

bile jimat, aku kurang belanjakan duit di pam station.

ahax...

nanti, lain kali aku x dpt blanja korg lagi kalo dah pokai...



ngehngehngeh...

Anonymous said...

sy jg memilih shell & tidak pernah di tmpt ln..tp bkn sbb politik@menyokong belanda..shell yg plg dkt ngn umh n sek sy..
menurut sorg driver kpd sy,kte xbolh tuka2 stesen krn ianye m`i filter yg berbeza..sy amat mempercayainye..hehe

ain fadzal said...

anonymous : menurut sorg driver kpd sy,kte xbolh tuka2 stesen krn ianye m`i filter yg berbeza..sy amat mempercayainye..


saya juga percaya begitu...


haih...

lagipun,

MASAOT saya tu byk songeh tau!

Fikrikacak said...

Dah dah...

Mai pakat ramai-ramai naik gherek...

Bising banyak bukan minyak mau kasi turun pun...

rainz said...

wow..win..gamba ko versi mude..versi botok..hahah

rainz said...

cumei ar win..haahhahah

syihan said...

aku pon tuang minyak kat shell..kalo pakai petronas mcm x ngam la..tenggiling merah aku mcm x leh p jek..mase press throttle pon lain mcm je bunyi die..

lg pun base on info yg aku dpt,minyak petronas nye kadar pengewapan terlalu tinggi..so minyak cepat abis sbb senang tersejat..tp advantage nye pakai petronas ni,enjin senang nak start..tak pasti la btol @ x..aku bkn pakar.. ;)

ain fadzal said...

fakta yg aku dpt dulu dari pakcik2 petronas,

dieorg ckp, minyak petronas ni terlalu ringan dan bersih.

so, aku gunakan kebarangkalian aku menggunakan teknik rumus aku sendiri.

bila ringan dan bersih, maksudnya,

minyak cepat abis!


alasan ni bleh pakai x cikgu fizik...


haih...

azlishukri said...

Rakyat biasa mcm kita harus protes dengan segera..jika pemimpin bijak InsyaAllah isu harga minyak boleh diselesaikan..

ain fadzal said...

pemimpin kita mmg bijak!


kalau x, takkan lah rakyat undi mereka.


mereka sgt2 lah bijak...

syihan said...

base on info yg aku dpt,actually kalo tuang minyak kat mane2 pam minyak selain petronas pun still petronas dpt %..so camne la petronas x kaya2 lg?so knape la harge minyak naik lagi..

ain fadzal said...

tggu je la rm5/liter.


kita kan kaya...


opppsss...

malaysia kan kaya...



haih!

aku jugak yg tak kaya2.

aku ckp 2 miggu lagi brg2 bakal naik,

nmpknye semlm naik minyak,

hari ni brg semua naik 45%.

suck man...

suck ur blood.

Soraya Zainal said...

mungkin sebab nk membantu meningkatkan jumlah bonus aku tahun ni?

ain fadzal said...

sue,

bonus byk, bak kongsi sikit...


*wink!!*