Monday, June 23, 2008

revolusi minda bagi menjana insan


Rasa-rasanya, saya masih beruntung jika di bandingkan dengan sesetengah pelajar dan rakan-rakan yang lain.

Mempunyai keluarga yang sangat memahami.
Walaupun ada ketika, berperang bagai nak rak. Selalu bersenjatakan kata-kata kebanyakkannya bila perang tercetus. Itu lagi zalim dari M16 dan bom atom. Seperti selalu, ia bisa makan dalam.

Serius.

Saya betul-betul beruntung.
Kebebasan saya UNLIMITED.

Walaupun saya duduk di kota metropolis mahupun apabila balik ke kampung.

Pukul berapa saya keluar rumah, pukul berapa saya masuk rumah, ibubapa saya seperti tidak kisah. Lagipun, kunci rumah saya tidak pernah sesekali men'duplicate'. Bila mahu pulang ke rumah, pagi mahu ke subuh pun, ibubapa saya yang akan membukakan pintu. Tidak mahu main curi-curi ayam.


SYARAT
nya, Beritahu kemana hala tuju saya yang sebenar dan pukul berapa saya akan mahu pulang. Saya pegang kata-kata mereka. Cuma pesan ibubapa, jangan conteng arang ke muka.

Benda-benda jahil, minta dijauhkan. Saya takut kufur. Kufur nikmat.


Nafsu, siapa yang tidak punya nafsu. Kalau mahu,BATASkan.
Kata alim ulamak, perempuan ada 9 nafsu, 1 akal. Tidak seperti lelaki, yang ada 9 akal, 1 nafsu.

Beruntung benar kaum lelaki. Tidak perlu bersusah payah mahu membataskan nafsu. Lagipun, mereka punya 1 sahaja.

Kami, perempuan. kami (kata imbuhan) SEKAT!



7 comments:

rainz said...

aisey...gler ah..pening bce ayat ko..
hohoh..ok ain..jgn hampakan orang tua..ok..haha

Ilya said...

gunakan kepercayaan yang diberi sebaik2nya.

lelaki ade satu nafsu tapi kadang2 9 akal pun tak leh nk control satu nafsu tu.haha

ain fadzal said...

apox : harhar~

baik!!!

yoyox : betul2! (sambil emo!)

ngehngehngeh...

Anonymous said...

nafsu bukan sekadar seks...

ain fadzal said...

yucks...

Anonymous said...

"kami (kata imbuhan) SEKAT!"

ape maksud ko? x faham..

ain fadzal said...

erm...

katakan :

1. ber
jadi bersekat

2. an
jadi sekatan

3. ter
jadi tersekat

4. penye_an
jadi penyekatan

dah-dah, aku nak jadik nabil...

lu pikir la sendiri.