Thursday, June 12, 2008

apakah?

kedengaran suara-suara sumbang bercakap dan bersiul di hadapan. butir-butir percakapan suara-suara sumbang tersebut, tidak di endahkan.

tidak peduli dengan apa yang mereka bebelkan.
terdetak juga dalam hati, "aku tak usik engkau, ok?".


mata masih meliar-liar mencari kekosongan untuk mengisi perut yang sudah berkeroncong. berbunyi-bunyi minta di isi. menahan kepala berat, menuju ke destinasi yang sepatutnya.

''nah, berjaya juga!''. terdetak dalam hati.


suara-suara merdu di sampingku sempat melemparkan kata, buah keras semacam saja bunyinya.

gerangan siapakah yang mereka katakan. lagi sekali aku tak mahu ambil peduli.
aku merasakan perut aku lebih penting dari bunyi-bunyian yang bertebaran di sekeliling tika itu.


perut minta di isi. "dik, ambilkan akak air suam satu, setelah agak lama adik lelaki tersebut menunggu patah-patah kata dari aku. mahu sumpah seranah mungkin. air suam yang di pinta.
mengisi kekosongan perut, sampai kenyang.

baru aku peduli keadaan sekeliling.




'' kau cakap apa tadi?''



"harap muka cantik, tapi pekak'. balas sang gerangan tuan-tuan punya suara merdu itu.

8 comments:

rainz said...

lor..minum air suam jek? tak order makan ke?

ain fadzal said...

makan lah!

lapo tau!

Soraya Zainal said...

sape jejaka yg memuji anda cun tu wahai ain?

jerung x? ngorat la die.. ape lagi? hahahaha

ain fadzal said...

salah tafsiran...

ada jangkaan lain x?

eheh...

P. said...

btter cmtuh dr muka canteek..suara garau..
lol..

test 2X

ain fadzal said...

tu pondan beb!

salah2...

teka lagi...

rainz said...

hoh? aku teka jejaka tuh wiwin..hahah..ain dan wiwin,bercakaran seperti kuih cakar ayam..hahaha..

ain fadzal said...

aku tau wiwin tu kachak.

kalau aku tak bercakaran dgn dia, nak harapkan siapa?

haih...

tapi, aku tak mau la ada perebutan kuasa antara aku dan wiwin.

wiwin, ko jiwa dangdut!

aku pop etnik!

cuma, malam tadi masing2 tak cukup jerung utk aku...

;p