Friday, June 27, 2008

nafsu - nafsi = nafsa?



sudah tidak boleh ikut nafsu amarah. kena fikir secara realistik.

sebab ini zaman millenium. bukan zaman 'rotanlogi'. bukan zaman nomad.

zaman dulu,
aku selalu ikut nafsu. selalu ikut nafsu amarah.


bukan hanya setakat melempang. tapi selalu sangat bersiap sedia dengan sepak terajang. siap sedia dengan pijakan. tidak boleh tepis.
adik-adik dari yang nombor 2, sampai nombor 7, semua pernah rasa. sama rata.
tidak ada yang 'missed'.

betulkan?

aku bukan jenis pilih kasih walaupun aku kasihkan mereka.

aku pernah marah sampai terketar-ketar. sampai mengigil-gigil.
sampaikan aku fikir, jika di malaysia senang-senang meluluskan akta senjata api, mungkin aku merupakan salah seorang yang memiliki senjata tersebut.

tapi, ini malaysia. bukan amerika syarikat.
lebih realistik.

kini,
umur sudah suku abad.
kena fikir impian sendiri.
kena paksa fikir secara global.

'set'kan minda dengan matang dengan berfikir secara waras yang aku adalah merupakan seorang perempuan sejati yang tidak mahu hidup dalam ketakutan
. lalalala~

seorang perempuan yang dulu hanya mempunyai 'skill' sebagai naib pengerusi ahli persatuan kadet bomba di smkas. seorang ketua dorm safiah. seorang ahli prs. seorang naib bendahari kelab kembara sekolah. seorang ketua tingkatan 3 othman. seorang ahli rumah biru. seorang yang tidak fasih berbahasa inggeris. seorang bla..bla..bla... (sila fikir menggunakan deria ke 6).

aku tidak pernah belajar taekwando. kalau aku pernah mengangguk bila kala orang-orang sibuk tanya pernah belajar taekwando, itu semua satu penipuan.
siapa suruh kamu percaya? skill aku zero. telur itu sudah pecah tembelang.


satu lagi, aku tidak pernah belajar silat secara berbayar. semuanya secara percuma dari tunjuk ajar seorang rakan lama, pn. pitonk yang kini sudah mempunyai 2 orang anak. (owh.. sekarang mungkin sudah mahu masuk 3.) *
thinking!!!*


aku tahu sikap baran itu masih boleh 'handle'. patut tahu, siapa diri aku.
aku sudah malas. umur pun sudah suku abad.
lagipun,
aku perlukan kekuatan bila menghadapi setiap situasi.


itu adalah zaman dahulu. sudah jadi sejarah.
dan dengan harapan, sejarah itu tidak akan berulang.

+
+
+
+
+


kini, adalah zaman sekarang.

ini, zaman yang perlu alasan logika.
setiap perkara mesti ada alasan.
alasan yang perlu dicipta.
alasan serupa perkara yang perlu dipilih.
WAJIB. sama ada di beri pilihan a, b, c, d ataupun e (semua yang diatas).
tidak boleh tembak suka-suka hati, melainkan buta huruf.
bukan zaman yang dicipta untuk menurut kata hati semata-mata.
ini zaman rasional.


zaman yang perlu direalisasikan impian-impian.
ini zaman kejar-mengejar bagi aku.
(suka-suka, gatal-gatal aku mahu fikir macam itu.)

aku tahu, setiap impian tersebut masih belum pasti.
aku sendiri yang cipta impian itu.

&

aku sendiri tidak pasti, apa yang perlu untuk impian itu.



( * sekarang, impian 'short film' - mahu makan pau yik mun di tanjung malim. ngeh~ )





6 comments:

Anonymous said...

kalau tatau impian...
bleh cuba main roda impian...

sekian komen saya di petang jumaat :)

ujie said...

huhu mengapa nampak emo je ni ain.... hehe

Adry said...

Salam ziarah...

huhu.. jangan ikut sangat sikap baran tu...

Ilya said...

blog sape yang emo sebenarnye ni...muahahaha.

cam ade org ckp kat aku ~more older more wiser~

ape kebendenya tu?

ain fadzal said...

13may : main roda impian?

bleh jadik jutawan x?

JUTAWAN AIN...

yezza...


ujie : emo di ptg jumaat, tgk jam lambat jek nak balik...

ahahhahaha~

adry : salam menjengah...

oppsss...

:D


yoyox : ahahahah~

tu lah pasal...

Anonymous said...

ermmmm...
ain,ain,ain....
ain adalah ain....
ain x boleh jadi mcm sy...
ain x boleh jd mcm awk...
ain x boleh jadi mcm beruk2 yg ader kat zoo tue...
becoz ain adalah ain....

??????????


syida