Friday, May 2, 2008

terapi itu milik saya



kalau saya penulis, kamu pilihkan tajuknya:-


1. apox : 99 guide to laugh
2. zen : 99 ways of laughing for dummies
3. sue : an idiot's guide to ain's laughing


dari bangun pagi semalam di rumah suraya, sambil mas
ak2, bila keluar rumah berkelah, minum petang di kopitiam, sampai la saya balik semula ke singgahsana saya yang tak seberapa tu, saya asyik mengekek saja.

eh, ini bukan saya tau..

saya jenis yang amat suka ketawa. dalam pelbagai keadaan, dalam pelbagai emosi, dalam pelbagai cara. saya tak peduli orang dan keadaan keliling saya. anda fikir saya makin spastik? ok, saya mengaku, saya makin spastik,ok.. anda label la saya apa-apa pun, saya tak kisah. itu mungkin menjadi kelebihan dan kekurangan diri saya.


bila saya diam, orang-orang akan tanya, kenapa ko ain?

huhu.. macam la saya ni puppet yang asyik bercakap dan ketawa. (sian saya tau..). kadang-kadang saya nak jugak jadik pendiam, ;p


*****

ain kata (saya lah tu) : ketawa itu satu terapi.


bila saya tengah susah hati pun saya akan diamkan diri, lepas tak berapa minit, saya ketawa. (ok, serius, mungkin saya memang tengah susah hati, tapi sapa yang peduli). baik saya ketawa.

ketawa itu kan terapi saya.

percaya atau tidak, ketawa boleh menggembirakan orang lain, tak kira la bila kedengaran bunyi ketawa itu betul-betul ikhlas atau tidak. eheh! ( biasa saya ketawa ikhlas je, ;p ).


ada elaun tak untuk si pengetawa seperti saya? uhuhuh..

cara-cara kekekan anda sudah cukup untuk :-

a. menggembirakan atau membahagiakan orang lain di keliling kamu-kamu semua.

b. orang tidak akan sedar kamu susah hati sebenarnya.

c. menguatkan otot-otot muka serta tubuh badan. ( kalau tak percaya cuba ketawa sampai berdekah-dekah. nanti kan bergerak-gerak badan tu..)



cuba,

kamu bangun pagi, kamu senyum dan ketawa (tanpa dilihat orang lain la, nanti orang ingat kamu gila pulak), emosi kamu makin jadi stabil. ekspresikan diri kamu bila kamu ketawa. jangan ketawa tertahan-tahan, nanti sakit jantung kamu tau!

p/s : kalau ada problem, bagitau kakak yer.. ;)



10 comments:

rainz said...

laughter is the best medicine...
ko ketawa wat org hepy..dats gud..
btolla...
aku lg suke ko gelak dr diam...

ain fadzal said...

ahahaha..

permintaan kamu akan tercapai...

;p

Soraya Zainal said...

ain diam muke serius.

die extreme... sama ade gelak, atau serius.. muke biase2 die xde :P

ain fadzal said...

pengakuan berani mati nye...

huhuh..

Anonymous said...

kalau gelak.. mcm sial.. sial betul...

Ilya said...

haha pengakuan pais lg berani..hahaha

ketawa kan mencegah sakit jantung dan juga paru-paru apalagi darah tinggi

ketawa la sepuas-puasnya

Pakcik Luar Otak said...

Problem?

Laa.

Kena bagitau ke?

ain fadzal said...

anonymous : aku gelak mmg teruk..

so what?

yoyok : ye ker mencegah?

erm.. aku gase aku mati mase tgh gelak la kot..

:(

pakcik luar otak : tak paksa pun suruh bgtau..

;p

ujie said...

ain kalau asek gelak je otot muke ko akan jadi tegang je so sesekali nangisla jugak kang muka ko cam orang pakai botox lak..cam anita serawak tu kehkeh :p

ain fadzal said...

aku suntik vitamin c jek..

;p