Thursday, May 8, 2008

jika aku dapat melawan kemarahan


wanita-wanita yang tabah
+
seorang lagi wanita tabah bersama seorang bombo a.k.a supir yang amat tabah (pic removed)



kamu tahu, umur 25 tahun bagi seorang wanita adalah ideal untuk belajar erti tabah.

tabah menghadapi putaran hidup. dunia kan berpusing seperti roller coaster. kadang di atas, kadang di bawah.


sambil berborak secara di alam maya bersama kebanyakkan rakan-rakan rapat yang lain. saya berjaya mengumpul sedikit fakta daripada mereka, tentang diri saya.

-----

tentang = kemarahan




  • marah guna hati.
  • marah guna otak.
  • marah guna badan.



saya cuba-cuba korek pasal mereka.

ilya : akan bawa kereta jika kunci kereta ada pada dia sambil mendengar lagu. kalau tak sedar, dia kata bawa laju-laju. kalau kunci takde dalam tangan dia, dia cuma tidur sahaja.

dia cakap, dia dah pandai control, dulu dia suka mengamuk. (ilya mengamuk macam harem jek dulu).

kak lia : dia akan menangis sehingga sampai senyap. (mungkin kelenjar air mata dia dah tak dapat nak mengeluarkan bendalir kot).

arfa : dia akan membebel. lepas tu, makan coklat banyak-banyak. (nyum-nyum seronoknya coklattttttttt).

suraya : dia marah, dia mengamuk! (kamu jangan dedahkan dia dengan benda-benda tajam ketika dia sedang marah, bahaya!).

zen : bila marah, boleh jadi hilang akal. pernah tumbuk orang sampai tergeliat tangan dia. biasanya tunang dia akan menjadi sasaran. (baik betul tunang dia).

azura : sumpah seranah dulu. takpun diamkan diri. (dia kata dia cepat lega).

faiz : bila dia marah, dia akan sign out dari ym. (invi je kot, ;p).



itu cerita tentang mereka.



kebanyakkan soalan-soalan yang saya tanya mereka, seorang je yang cakap saya pernah marah. yang lain kata saya tak pernah marah.

secara statistiknya, saya ni bukanlah pemarah orangnya. (auta ke fakta?).



kamu tahu, bila saya marah?

& kamu takkan dapat tahu bila saya marah.

sebab utama :

1) saya memang memandu secara laju walaupun sedang ketawa, belum marah, sedang marah, atau tengah mendidih 100 darjah celcius.

2) saya suka mendiamkan diri sehingga tiada seorang pun yang tahu saya sedang marah.

3) saya dan makian itu umpama cebisan darah daging saya. itu bukan zikiran ya.

4) saya akan memegang pisau ketika mahu memasak ataupun memotong-motong benda yang perlu.

5) saya belasah orang tu macam dah jadi asam garam lumrah kehidupan. kalau tengah melawak pun saya boleh belasah orang ye.



-----

ohh.. kamu-kamu jangan lah cuba berani buat saya marah.

nak sangat ke tengok saya marah? :d

18 comments:

rainz said...

hahah...ckp psl mara...
mlm td aku mara sumbody..bcause i think she's too much...
aku bkn type yg alim sgt..tp aku benci org yg merendah kan agama...siyes..
tp pas aku mara bdk tu aku rse bersalah plak...huhu...

tp aku da xsmpan dlm hati..hukhuk..

Anonymous said...

apa kaitan gmbr yg pertama tu ngn post ni?

nak mara2 pegi pejabat mara la...

ain fadzal said...

apox : aku knal tak bdk tu weh?

ahahah.. dah start nak bergosip lak..

ko mmg baik hati pox.. aku tau.. ;)



anonymous : saje rembat dari blog pais.

aku takde utang ngan pejabat mara la..

huhuh.. :P

Ilya said...

cet kau publish kat blog ni..uwaaaaaa

aku ingat kau tanye saje2.

nasib bek aku dh pandai control marah aku

sgt susah nk tgk aku marah kecuali dipsycho..hahaha

Anonymous said...

ko x tanya aku pun.. lately aku dh jarang menyertai korg / lately korg dh jarang menyertakan aku.. hrmm..

Anonymous said...

ooo rembat x mintak izin yer..

aku report kat pejabat mara...

ain fadzal said...

yoyox : aku gase ko satu-satunye umat yang akan sentiasa dipsikokan nanti..

tunggu.. (bak kata pais..)


jane : kuci.. kuci..

sejak bile cik jane cepat kecik ati ni?

aku gase ko dc.. tadi aku dah tanye ko dkat 3 kali. ko diam tanda bz..

lor.. sejak bile kitoerg tak sertakan ko..

penyertaan ko baru skali jek ko tak isi form tu, yang lain ade jek ko..

ada masalah bagitau kak long yer..

eheheh..

ain fadzal said...

anonymous : ko tak cakap itu hakcipta ko..

aku rembat je la..

pegi la pejabat mara.

ade contact no. x? kalo takde mintak la sape2 yg ade..

;p

Ilya said...

menci aku benci psycho

heeelllpppppp!!!!!!

Anonymous said...

aku x suka dan marah apabila org letak gambar aku tanpa kebenaran. lebih2 lg gambar aku tgh nangis. sorry. harap ko dpt remove gambar tu.

(tlg jgn kecik ati)

Soraya Zainal said...

cheh.. aku dah agak dah ko nk letak dlm blog...

kemarahan aku kejap je. aku ngamuk, lps tu aku lupe dah. tak rase pape :P

terase nk buat saye marah? baik ngucap dulu bebanyak~

aku rase korg mesti x pernah tgk aku marah kan?

ain fadzal said...

yoyok : kna carik superman la..

SUPERMAN! HELPPPPP!!!!

she's need cpr...


jane : removed baby..

aku tak kecik ati (sambil konfius..)


sue : jangan ngamuk depan aku, nanti aku berantu..

hohoho..

Anonymous said...

sapa kata xde hakcipta.. aku ada buat sendiri tau hakcipta.. haha

cuba tgk sidebar belah kiri kat bwh blog tu...

ain fadzal said...

maafkan saya penunggu gua...

hamba janji, lenkali hamba ciplak lagi..

huhuhu.. (malas nak layan ko.. :p)

Anonymous said...

haha

3) saya dan makian itu umpama cebisan darah daging saya. itu bukan witiran ya.

witiran tu apa? solat witir 3 rakaat ke?

ain fadzal said...

hello...

aku tau lah cikgu hashimah tu cikgu bm kat sksr dulu..

rainz said...

hahahahah....lucu la anda semua nih...

ain fadzal said...

adakah anda seorang yang serius?

herm...