Monday, May 26, 2008

3 tag



4 hari dunia tanpa blog. hidup masih di teruskan. seperti biasa.


-----


* tag dari en. wiwin


badan uniform di alam persekolahan


entah siapa punya idea, darjah 4 saya dikehendaki masuk puteri islam. kamu bayangkanlah, ain - pink.
dan dengan sifat kemanusiaan abah saya yang mahu melihat saya menjadi doktor, saya telah berjaya menjadi ahli persatuan bulan sabit merah sedangkan hati saya mahu menjadi ahli pengakap muda yang tidak menerima murid perempuan pada masa itu. sampai darjah 6, saya masih aktif berpersatuan bulan bintang semalaya.

naik tingkatan 1, kebanyakkan pbsm terdiri daripada arbok-arbok yang tidak aktif. hanya memakai t shirt putih dan berseluar putih. maksud dalam ayat bisnes, ahli tidur. bayar yuran bulanan untuk menghadiri jamuan hujung tahun. duit untuk jamuan, duit untuk hadiah-hadiah ajk yang langsung tidak aktif. rugi kan?

dan di sebabkan arbok-arbok yang semakin ramai di dalam persatuan tersebut, rata-rata ahli yang cekap seperti saya, huda, ainulhana dan mariyah telah meninggalkan aktiviti arbok-arbok semalaya tersebut. kami nekad meninggalkan aktiviti-aktiviti tersebut. kami mahu jadi bomba. memegang pancuran hos untuk memadam kebakaran. suci murni niat kami. nampak segak dalam uniform yang mahal. bukannya percuma seperti kadet polis ketika itu. naik tingkatan 5, setiap rabu di wajibkan memakai uniform. kawad setiap rabu selain hari sabtu. saya suka aktiviti luar. saya suka berjemur. saya suka memegang hos pili bomba. saya suka bercamping. saya suka mewakili sekolah ketika itu. saya gila berpersatuan.

ada suatu ketika, tingkatan 4, semasa bercamping ada pertandingan memasak. kami bomba puteri muncul juara. kenapa bukan puteri islam? kerana masakan asam pedas kami berjaya membuka selera ustaz saufi. bangga bukan main ketika itu. hadiah hanya hamper makanan ringan. mungkin di sebabkan masakan tersebut, saya di calonkan menjadi naib pengerusi kadet bomba.

-----


* tag dari cik sue


makanan kegemaran saya


adalah tempe dan tauhu, yang di cecah sambal kicap berlada.

ringkas lagi sihat.


-----


* tag dari cik yoyox

taggelicious

What was the first thing you thought this morning?
selamat sampai ke pejabat ketika mata sangat pedih.

What did you do last night?
di hospital menemani abah, buat lawak untuknya.

What do you hope to do this weekend?
balik kampung seperti biasa.

What song are you listening to?
halusinasi - meet uncle hussien

Have you ever told someone of the opposite sex you loved them?
of course, dude.

How’s your heart lately?
berkecamuk.

What were you doing this afternoonat 12 p.m.?
kerja.

What was the reason you last cried?
abah

What was the last movie you saw in theaters?
what happen in vegas. aku sedih.

Have you ever cried while in the shower?
x ingat. rasanya belum. macam scene dalam filem pulak.

Have you ever, in anyway, been betrayed by someone you trusted?
ada. malaun-malaun musibat. dan aku akan berdendam.


When was the last time you were given roses?
konvo. mak yang kasi. 20 batang red roses. :)

Is there anything that you are craving for right now?
bila aku dapat menggantikan abah ketika ini.

Where did your last hug take place?
anywhere.

Do people ever make stupid mistakes when spelling or saying your name?
yes. ein and ayin. terasa macam Chinese girl.

Do you drink tea?
jarang-jarang. prefer kopi o.

Does someone like you?
ada ke?

Where do you like to keep your money?
bank untuk semua.

How do you want to get married?
naklah. suatu hari nanti.

Would you ever dye your hair blonde?
belum.


What’s the closest pink thing to you?
my blog. my spec. my baju kurung. my hp.

Do you have plans for tonight?
hospital. melawat pak long. dan selebihnya, tidur.

Are you wearing anything you borrowed from someone?
tudung adik, baju kurung adik. aku balik kampung sehelai sepinggang.

Do you know anybody named Eric?
eric, my shipper yang berasal dari jalan genuang, segamat.



13 comments:

Ilya said...

thanks buat tag aku :D

ain fadzal said...

welcome...

rainz said...

Ain..cekalkan hati..aku doa ayah ko cpat smbuh...

ain..ex-arbok..ain arbok...

ain fadzal said...

arfa arbok till the death..

OMbak....



haih...

Anonymous said...

arbok tu ape ek? lupa la aku.

erm.. btw, kalau nak menangis sila dtg ke taman kosas. kami sedia menyaksikan tangisan anda.

ain fadzal said...

arbok tu cam ala-ala anuar pondan ngan muadzam.

mantul seh mase tu.

fyi, aku dah tak rase sedih sgt...

nasib baik tak kritikal penyakit tu.

huh, risau aku jadik pemegang mohor besar nanti..

Anonymous said...

dah meninggal pun budak tu.. isk apa la...

Fikri Misti said...

Untuk tagged dari Sue tu,

Ada ke SAMBAL Kicap yang tak berlada. Sambal mesti ada lada kan? Ke memang makanan makhluk asing?

ain fadzal said...

anonymous : ye ker? apsal aku x tau..

adeh... :(

tp, baru aritu aku tgk gambo die dukung baby.

wiwin : aku mmg panggil bende tu cam gitu. akak kan separuh org melaka.

aku tak makan makanan makhluk asing. ko lain la..

huhuh..

Anonymous said...

muadzam la yg dah meninggal. bukan nurul anuar.

ain fadzal said...

yg tu aku tau..

en anonymous ni salah info..

buwekkk... (tiru jane..)

Anonymous said...

siapa salah info ni?

lu pikirla sendiri...

ain fadzal said...

aku nak buktikan tak boleh nak buktikan..

sebab,

aku takde bukti..

haih...