Monday, January 5, 2009

sibuk macam chipsmore


masa jumpa Jaja bulan lepas, dia pernah tanya cita-cita nak jadik chef masih ada lagi ke? masa tu, terpinga-pinga jugak nak memikirkan perkara-perkara bila berada di dalam kesesakan lalulintas dan disebabkan kesesatan jalan menghala keluar dari pudu raya.

masuk sekolah agama, atuk aku bagi cita-cita suruh jadik ustazah. tapi, nasib mak abah aku tak pernah nak sambut cabaran paling tak layak untuk aku. masa tingkatan 3, aku heboh nak jadik chef. chef masakan. paling handal dekat malaysia. dan tingkatan 5, aku pernah mimpi jadik botanist dan dekat manila kad aku tulis cita-cita aku nak jadik botanist. sebab aku sukakan warna hijau. bau rumput. bau ladang. tapi pernah jadik habit suka duduk melepak dekat dengan orang mesin rumput untuk cium bau rumput. aroma rumput yang baru di potong sungguh enak. sangat harum. umpama rumput yang digoreng tanpa minyak. aku pernah kongsi perasaan tu dengan makcik-makcik lanskap dulu.

cabaran paling besar untuk diri aku untuk ketahui takat jauh mana aku boleh pergi. cita-cita perlu idealistik. itu aku pernah setkan dalam kepala otak sampai sekarang. juga ikut rezeki. juga ikut kemahuan mak abah.


aku rasa aku manusia yang kurang cerdik sebab aku buat kuiz lepas terjaga dari tido depan monitor komputer.


warna feveret, adalah warna hijau, merah dan kuning. warna biru? macam ada sesuatu yang tak ngam antara kami walaupun dari dulu aku budak rumah biru.



ranking nombor 2 tersebut adalah paling tidak logik dalam kamus harian sebab aku tak pernah mimpikan pergi ke german. ataupun berkahwin dengan lelaki german sebab aku bukannya maya karin.



aku paling setuju dengan personaliti kali ni. cuma nombor 4 tu ada kurang sikit sebab aku jenis yang inovatif.


macam dapat petanda dari mimpi kerja dan kerja dan kerja lagi. kalau tak macam mana nak bayar hutang-hutang keliling pinggang, kan?

2 comments:

alifmimyanun said...

memetik kate2 inche' opaque.

--semoga ainfadzal dapat jodoh...kot

ain fadzal said...

amin : masih belum fokus ke arah tu lagi yer...

sekian.

korg doa2 jelah apa yg terbaik utk aku.

:))