Wednesday, July 30, 2008

dongeng? nehi~



gua tahu drama melayu sangat tipikal. mesti dapat agak jalan cerita sampai endingnya. sebab gua melayu. hidup gua pun dah separa drama samarinda. tapi gua tengah respek cerita ezora. putar belit banyak.


semalam gua tak jadi pergi stadium, member-member gua cakap jalam jem. gua pikir kalau sangkut lagi payah. kalau gua ada motor kat kl ni, gua dah pergi dengan member gua tu.

malam tadi gua layan drama. cinderella. 30 minit last baru gua tekan channel tv3. gua baru tau watak-watak dalam drama tu. zoela, hussien, haidar, butang. yang lain gua tak kenal nama. tau zoela ada mak tiri dengan abang tiri saja. gua tahu gua banyak ketinggalan kalau nak di bandingkan dengan wiwin dan ilya yang memang mengikuti dari awal kisah tu.


gua nak komen la dengan cerita tu dari persepsi gua.

satu saja gua puas hati dengan cerita tu,
akhirnya watak zoela tak terima cinta dua-dua mamat tu.
sorang langsung takde pendirian, yang sorang lagi tak tahu dia betul-betul cintakan minah tu atau tidak walaupun si mamat tu dah usung perempuan tu ke hulu ke hilir macam patung lilin.

yang lain-lain gua tak puas hati.


pukul 10 ada cerita kisah kaisara.
tapi tilam dah panggil-panggil gua.



8 comments:

Anonymous said...

x payahlah respek cite ezora. bukannya cite original. adaptasi jugak.

ain fadzal said...

try la tgk.

mesti ko penin.

eheh~

Ilya said...

bukan ezora la jane

sinderela...

mesti ade 2nd season nih.best2.

Anonymous said...

aku bercakap tentang ezora lah!

ain fadzal said...

ezora thrill jgk.

susah nak catch up jalan citer die.

ngeh~

SayaBudakPemalas said...

kalau ter-miss satu episod ezora tu leh pening..br lpas recap blik sindarela..hahahah~~

drama melayu ni wat pening pale je.

Ojie said...

ezora tuh ngarut..
citer putar alam..
tp aku layan jugak..
hahaha..

ain fadzal said...

takpe,

sekalian alam...

kita semua kna belajar peningkan kepala.

:D