Tuesday, July 1, 2008

cerita hujung bulan june - ke tanjung malim



minggu ini, saya sedikit seronok. sedikit saja.

tidak banyak rasa keseronokan seperti rakan-rakan yang lain.


malam jumaat yang lalu, saya bersama emak dan wawa (adik no.6) menuju ke tanjung malim.
bersebab.
pergi 'menjemput'- itulah aktiviti saya kebelakangan ini.

tiada cuti-cuti 'gila-gila' sehingga pertengahan bulan ogos nanti. meng'eskot' mak abah saya pergi berziarah.


kembali ke topik ke tanjung malim,
saya di ajak bertemu oleh mak dengan emak 'ex-bf' dan kak ngah 'ex-bf' mak saya.
kira boleh dikategorikan, nenek 'ex-bf' mak saya. & saya memanggilnya nenek serta mak ngah.

kisah cinta mak saya,
mestilah dikongsi bersama antara kami anak-beranak.

bak kata 'best-friend' saya, "kalau dah bagitau salah sorang, mesti satu rumah tau!''.

itu dialog biasa. tidak boleh ubah.
cuma sekarang, saya ada simpan satu rahsia. masih disimpan. eheh~
itu yang membuatkan saya serba salah.

berbalik kepada kisah cinta emak saya,

dulu, seawal umurnya 16 tahun, dia pernah ber'chinta' dengan si 'boin' (nama timang-timangan).
nenek bersama-sama mak ngah tersebut pernah menjadi batu api untuk memecah belahkan ikatan percintaan 2 manusia. diturutkan kata ibu dan kakak, dan dengan keputusan kedua-dua belah pihak, ikatan kasih-sayang tersebut putus dengan kasih yang mendalam. (tidak ada kena mengena dengan zaman sekarang).

dan sekarang,
nenek tersebut buka mulut mahu memaduk-madukkan saya dengan cucunya.
saya cuma.
kesengihan. penuh makna.



p/s : cuma nak bagitau:-


" dunia ni kan macam roda, sentiasa berpusing. "



10 comments:

Anonymous said...

aper lagi kak...on ler...hahaha, jodoh mak x der mgkn anak nyer plk,kan,kan,kan

ain fadzal said...

aku lom gila nak berkawen la~

ahahahaha~

Anonymous said...

yeler tu....

kalau ader yg berkenan tu aper slh nyer....kwn2 je dulu kan,kan,kan



-syida-

ain fadzal said...

bila terdesak la yer nanti~

Anonymous said...

dulu dia x terima mak kau tp skrg dia nakkan kau pulak. mak kau kata apa?

ain fadzal said...

mak aku kata :

"ain ni kawen lambat pun takpe makcik..."

ijan said...

mintak kat diorg hantaran 8888 tong minyak mentah... :D

ain fadzal said...

herm,

8888 x USD148 = USD 1,315,424.

convert RM.

????



kaya siol aku!!!

ahaha~

rainz said...

hoho...kalau da jodoh tak ke mana..ko kawen dulu, ko kene chilli..hahha..ingat tuh..

ain fadzal said...

kalau dpt tong-tong minyak mentah tu,

for sure, aku open table.

restoren putar menara kl sanggup ku redah.

ahax~

tp,

jgn jgn aku dpt tong kosong sudah la...