Friday, March 7, 2008

andai aku seorang presiden


herm.. untuk memecahkan keboringan petang semalam, aku tanye jane link kuiz online. kerjaya impian.. so, aku isi la ape2 yang patut..

result aku..

ceh, x penah terpikir plak aku nak jadik pemimpin. sebab aku gase watak aku hanya elok untuk di pimpin. ahaxx..

jadik pemimpin ni, biase memang kena tanggung problem. hidup tak bebas. orang jadikan kita contoh. ade yang x suke. kena buat keputusan secara rasional. dan macam2 lagi.

kalo suatu ari nanti, aku nak jadik president or whatever.. , agak2 ramai rakyat menyokong aku tak? eheh..

erm, andai kata, aku pemimpin, mesti macam2 spekulasi yang akan datang.

contohnye :-
  1. skandal s*x - bangkai gajah tak boleh tutup.. orang skang dah pandai bezakan super impose atau x.
  2. skandal rasuah - golongan ni memang banyak..
pilihan aku skang ni, aku nak hidup macam orang biase. hidup aman damai.

tapi, member aku penah cakap, manusia ni kalo takde problem x best la. sebab problem tu sebahagian drpd hidup, takde cabaran..

so, prinsip aku skang, harung la ape yang telah di takdirkan untuk kite. nak elak macam mane pun, problem tu tetap akan ade. :)

3 comments:

Anonymous said...

belum apa2 dah ada skandal sex..

chao cb..

Anonymous said...

"Life is really simple, but we insist on making it complicated."

That's what I believe.

And I don't make my life complicated.

ain fadzal said...

anonymous : la.. aku bukan kate aku nak kan skandal s*x tu,

tapi kat mane2 negara pun nak jatuhkan pemimpin semue pakai skandal tu,

kan?

jane : hidup kite mmg simple, tapi care kite mengaturkan kehidupan kite main peranan..

tu yg membezakan kite ngan org lain..