Friday, February 22, 2008

sebelum cahaya - pilihanraya

cuak. seram. takut. < keyakinan.

boleh dikatakan, itulah perasaan aku ketika semakin menjelangnye pilihanraya ni..

sepenggal..

dulu,

aku belum daftar mengundi sebab masih student.

tibe2,

aku dah daftar je, dan x silap aku tahun lepas di zoo ayer keroh.

dan tak lama lagi iaitu 8hb Mac,

aku di pertanggungjawabkan utk menjadik Ketua Tempat Mengundi-KTM.

lpas dengar taklimat semalam, ingatkan senang jek kerja tu, rupe2nye..

byk nye tanggungjawab.. seblom subuh kna bangun & kije sampai malam.

aku tak pnah pun mengundi.. tibe2 aku terlibat dgn kerja2 sedemikian.

walaupun hanye satu hari,

tapi tu tande besarnye tanggungjawab yang perlu di pikul dan dilaksanakan. penentuan pemimpin dalam satu2 politik.

buku2 pun byk di bekalkan, kena baca ke?

nasib baik, ade 2 kerat member2 bawah aku, si kerani pengundian dan si kerani pencalit kuku. harap die maklum dan dpt back up aku..

bile dah terlibat dengan kerja2 pilihanraya ni, makin bertambah pengetahuan dan bertambah dewasa.

*wink*


boleh tambah dlm resume tak? ;p

3 comments:

Anonymous said...

good luck ain! harap dgn pengalaman ni ko akan dpt tau sama ada sistem pilihanraya malaysia ni telus ke x. perhatikan proses pengiraan undi yer.

ain fadzal said...

aku kena kira undi jugak la..

;)

Anonymous said...

kak....ko jadi ktm.....isyh..isyh..iysh.....kak aku pon ari tu dpt jd kerani mengundi...tp sampai skang x pgl pon...aku rase name aku dah kene tendang ah....huhu....-syida-