Tuesday, February 19, 2008

keadaan yang masih kritikal

ari ni aku cuba utk menaikkan semangat aku yg makin luluh. pagi2 lagi dah dpt 2 sms yang mengatakan yang ke dua2ya saudara kesayangan aku masih di dalam keadaan kritikal.

  • along azmi
sejak kemasukan aku ke smkas, die dan isterinye along apon yg betul2 amik tau pasal aku kat situ even aku punya saudara mara terdekat ade kat segamat tu. bayangkan la dari form 1 sampai form 5 aku kat peghak/busut tu die jek amik tau pasal keselamatan aku pergi balik kampung yg aku kira jauh jgk. die jgk yg amik tau atau menggantikan mak aku menemankan aku kalo kena masuk bilik kaunseling. kini, aku tak mau die menjejaki seperti keadaan abg kepada syekh muzafar atau pun loloq. hanya terjatuh ketika bermain badminton, sekarang die masih die ccu. koma.. masih dalam keadaan kritikal. ape yg menjadikan aku sedih, hanya die yg mampu menjaga family nye. adik yg masih sakit jiwa yang masih belum2 pulih, kini abgnye pula yg bertarung nyawa masih mengadap ketentuan Ilahi.

  • kak ita
aku mmg manja dengan die.. sbb die jek paham ape yg slalu aku gase. pembakar semangat aku ketika aku dlm krisis. suka duka kami kongsi bersama. masalah die masalah aku jugak. semangat nye kental, aku jadikan die sbagai salah seorang idola aku. tanpa pendidikan tinggi, tapi mampu menyiapkan semua. nasib orang tak selalunye sama. dari tengah malam tadi die berada di labour room, hingga kini belum2 settle2 lagi. ade kontraksi. mungkin faktor umur serta background pekerjaan nye juga menambahkan masalah tersebut. suami tiada di sisi. alangkah sedihnye.. mujur ade family yg menemankannye.

dengan harapan dan doa dari kawan2 semua dapat meringankan penderitaan kedua2 saudara aku.

AL-FATIHAH...

8 comments:

Anonymous said...

sedihnya baca post ko yg nih.. :( aku doakan kedua-duanya selamat..

sabar ye ain.. kalau ada masa lapang, bacakanlah surah yasin utk diorg..

ain fadzal said...

thanks atas doa ko jane..

itu jek kite mampu bg sekarang, kan?

Soraya Zainal said...

erm... kdg2 dugaan ni akan bukak pintu lain utk kite... jangan mengeluh ok? every cloud has its silver lining~

tawakal :)

ain fadzal said...

bukan ape yg terjadik ade hikmah..

kan?

ain fadzal said...

updated sehingga kini :

along azmi dlm semi concious & still tenat.

kak ita masih dlm labour room lg..

ain fadzal said...

aku dpt anak buah pompuan lagi..

sukenye... ;D

rainz said...

ain..bersabar eh
sdiey aku bce post ko
insyallah aku doa yg terbaik..

ain fadzal said...

aku tak pnah posting yg sedih2 kan..

tu la..

aku tggu yg along azmi aku pulak ni..

hopefully tak jadik pape la hendaknye..