Wednesday, February 20, 2008

cekodok - mana satu pilihan kamu?


semalam ada sedikit perkhabaran gembira.
kedua2 makin pulih.. tapi aku belum masih update mereka pagi2 ni. mgkin sekejap lagi..

*****

saharil conteng-bloggers terhebat.. bukan aku kata, tapi akhbar kosmo yg cetak begitu. rutin harian-jika masa bekerja-dok main tenet sampai boring.. topik saharil ari ni, pasal cekodok. gambo ni pun aku print screen je dr blog die. sori ye saharil tak mintak izin letak gambo ni..

*****

cekodok

herm.. teringin betul nak makan cekodok-kentang buatan mak.. favorite aku kalo mkn sarap atau minum petang atau ngeteh time malam. senang criter bile2 masa pun boleh je la.. hahah!

hajat dah di sampaikan ahad lepas pade mak. ye la, skali skale nak mentel ngan mak kan. tu je caranye. tengok mak tak sempat2, lagipun adik2 aku pun masih dalam kategori terkiak2 lagi. adik beradik ramai la katekan.. tu belum semue beradik aku berkumpul, riuh sangat umah tu.. nasib baik jauh jgk dari umah orang lain.

herm.. pagi tak sempat, petang pun tak sempat, malam pun tak sempat. aku suarakan lagi keinginan nak cekodok tu lagi. mak diam lagi. dah tgh malam mak tanye lagi, nak cekodok tak? aku cakap xmo, sebab dah lewat sangat. lagi pun sok2 pagi yang gelap aku nak siap2 balik kl. aku cakap sok je la mak. mak aku cakap ok!

bile pagi2 aku bangun, aku tgk mak blom bangun lagi.. aku tak sampai ati.. aku biorkan mak tido.. ntah pkul brape mak tido, aku tak tau. time die terjaga, di tanye nye lagi, nak mak buat cekodok tak? aku cakap, dah tak sempat.. mase tu aku serba salah, antara keinginan sendiri dan kesibukan mak. aku terpaksa abaikan keinginan aku yang bukan2.. hanya sekadar cekodok..

tapi,

bila aku sampai kl je.. aku masih teringat2 kelembutan cekodok mak.

sampai sekarang..

bile aku tipun mak, mak tanye lagi pasal cekodok tu.

aku ckp tak kan nak kirim pakai pos laju/pos pakai bas. mak diam je..

mungkin tu naluri ibu, tengok hajat anaknye yang masih belum kesampaian.. kesian mak.. nak mengelonkan anak nye yang ini, sudah dewasa tapi masih banyak songel..

mak tau.. aku mmg nak sangat makan cekodok tu..

*****

nantila mak eh...

along pikirkan ye..

sama ade nak balik ke tak minggu ni..

*****

hanya sekadar cekodok, tapi telah menyusah hati mak..

aku tak mau begitu..

5 comments:

Anonymous said...

Cekodok adelah jemput-jemput dimana di eropah cekodok mereke dibuat dr daging dan mendapat name nugget sempene name bandar org yg selalu balik rumah lewat sebab main internet, jemput2 ikan bilis, pisang, udang, mahupon kosong sedap bila dimakan cecah cili sos tp soalannye adetak org makan cekodok cecah gule ataupon sambal kicap?

-D-

Anonymous said...

x yah blk la..kite masak cekodok kat umah sue..lgpun ko dh janji nak tlg sue packing, kan?

ain fadzal said...

anonymous : mgkin cekodok kite boleh di frozenkan dan boleh di edarkan di seluruh dunia. cecah gule atau kicap?

mungkin.. kot la.. sedap ke?

;)


jane : aku bukan tak mau buat, tp

aku nak dr air tangan mak aku.. huhuh!

tu la.. aku dah janji.. :)

xpe, aku settle pelan2 ngan mak aku..

Fikri Misti said...

Cucur Kodok

Sungguh enak di makan begitu saja.

ain fadzal said...

mesti ko rindukan masakan mak ko kan wi?

gegegge...