Friday, February 22, 2008

satu lagi kisah pengajaran


ade criter kelako yang tak berape kelako berlaku malam lepas.

criter cenggini..

ainuddin - sahabat mase sekolah rendah mengajak kami iaitu cik lala dan aku lepak2 bersame2..

ye la.. dah lame kunun2 nak kuor lepak, dan tak pnah jadik.. slalu updated kat ym atau friendster je..

dan di jadikan criter, kami pun kluor jgk selepas aku menonton criter korea - yuu hee the witch. dah abis pun criter tu mlm tadi. lepak2, borak2, makan2 sampai pkul 10 lebih jek. gathering sksr di kl - tapi aku tetinggal kan pais - sorry, aku lupe nak inform ko pais - ad hock plan.. lagi pun, umah die pun kunun2 pun dekat je. kalo ade mase lepak lagi la kot.

dan sesampainye kiteorg di umah, nak bukak pintu bilik. pulas punye pulas. tak bukak2 lagi..

sudah... adohai.. baju semue dalam tu, hand bag semue dlm bilik. mcm mane nak gi kije sok pagi2.. tambah pening aku. rempuh punye rempuh pintu tu, tak nak plak terbukak pintu tu.. ha wau jim nun betul la time tgh2 malam buat hal ni.. dah la umah flat. nak ketuk2 pun piki banyak kali. berderap satu block nanti. dah la umah bujang. ni semue salah aku, tak pnah2 kunci bilik, terkunci jugak akhirnye..

malam tu, mcm2 cara nak buka pintu tu, kunci bilik lala takde, aku lagi la takde. kejut member bilik lain, try bukak pakai kad2. abis kad matrix aku zaman sijil dulu bengkak bengkok. konon2 nak buat mcm dalam tv. cet, tak menjadik gak care tu.. tipu btul la criter tv ni.. menci..

then, option lain, aku try carik tools yg lain utk memecahkan pintu tersebut. dalam kreta aku ntah hape2 jek ade, penat jek selongkar. dan dengan muke tak reti je, aku gi umah auntie 2 pintu jaraknye ngan umah aku.. nasib baik lom tutup pintu. kalo tak tebal gak muke kakak. nasib baik auntie ni cam aku - yela, nak g kije aku slalu tegu2 die kat tangga.. eceh... tak rugi buat muke manis pagi2 ek ni gupenye..

di dalam keheningan malam, t-shirt pun dah naik lenjun cuak punye pasal.. kiteorg buat aktiviti haram dengan memecahkan tombol pintu tu jgk.. aku jadik assistant jek. harhar~


acara pecah pintu

dengan kemahiran mc' gyver, berjaya gak pintu tu di bukak. yay!!! gumbira x terkata..

tima kasih kepada kawan lala di atas jasa baik utk meghulurkan sedikit bantuan kpd kami mlm tu..



pengajaran pade aku : tok sah la nak kunci2 pintu kalo tak pnah pegang anak kunci tu ye ain.. :D

7 comments:

Anonymous said...

ending yu hee the witch itu agak mengecewakanlah.. sigh!

ain fadzal said...

haah..

mmg..

penat aku tgh ending die..

damn.. huh!

Soraya Zainal said...

aku pernah beberape kali bukak pintu pakai kad.. hehehe

tips tu x tipu, cume bergantung kpd jenis pintu :P

Anonymous said...

bimbo...

ain fadzal said...

su : aku buat tak jadi la.. aku tak pnah pecah pintu.. ;D

pais : aku doakan ko nye pintu tak bleh bukak..

:p

Anonymous said...

Looo...pehal ko xkabo kat aku leh aku patah balik tolong2..... Bukak gune kad mmg bole dan aku penah buat mcm ape yg dikatekan oleh cik soraya tu begntung pd jenis pintu...

=DeAn=

ain fadzal said...

hehehe..

xpe la.. dah lpas pun..

:D