Wednesday, February 27, 2008

nyanyian luahan hati sang puitis

1. bilik air
aku gase x penah plak nyanyi kat dalam bilik air/toilet. tapi member2 aku kate nyanyi kat dalam bilik air ni syok. aku nak try gak, tapi x penah plak jadik. macam mane gasenye time tu kan?

2. dapur
orang2 tua plak kate, jangan nyanyi kat dapur or tengah masak, nanti kawen ngan orang tua ganyut. x penah la plak aku tgk kesahihan petua2 dieorg ni. nyanyi kat dapur pun aku gase aku x penah kot. nampak macam senang hati sangat, kan? padehal tengah membusykan diri bertarung ngan periuk belanga. ade betul ke pantang orang2 tua ni?

3. dalam kereta/transport lain2
ha, yang ni memang tempat favorite aku kalo nak nyanyi, lebih2 lagi kalo aku drive sesorang. syok abis, naik highway, turunkan tingkap. layan..... gase kalo ade problem ade, problem tu pun bleh larikan diri. harhar~

4. pangkin umah
ni time bile balik kampung malam minggu. sepupu sepapat aku mesti lepak kat pangkin/penanggah umah aku. for sure dieorg bawak gitar tong dieorg skali. dari lagu 50-an sampai la lagu yang terkini.nak2 lagu rock2 kapak. mase ni bapak aku ilang protokolnye. ayat2 bunga2 abah aku ni menurun kat aku agaknye la.. so jangan salahkan aku ye rakan2.

5. karaoke-box/karaoke-room
tang ni, aku nyanyi ngan orang2 yang aku kenal je, lebih2 lagi ngan yang kamceng2. :D. aku start berkaraoke kat vegas, kl. lpas annual dinner. ngan baju kurung tu gak aku gi nyanyi, first time tu gi karaoke. berdebar jek dalam ati. x penah la katekan. hehe.. pergh, show abis bilik tu, ade round table, set karaoke saiz besar beserta kemudahan yang selesa, ade pool table, buat ngonyel2, kekacang ngan buah2 yang di ukir cantik, minum mintak ape jek sampaikan air haram pun ade, tapi of course la aku tak minum. layanan first class. sejam charge 1k. aje giler. satu bilik sampai 5 orang pelayan. nak nyanyi pun dieorg bagi towel panas. aku x tau pun ape gunenye towel panas tersebut hingga ke ari ni. aku buat lap muke je la. layan je la.. yang aku ingat, aku suke lagu tu, saling memuji-shanti feat marcel. bile kna turn aku, aku taram je la lagu tu. walaupun suare aku sumbang, dieorg layan je. kire ok what. dan dari ke hari tu, sampai la ni aku gi jek karaoke ngan yg rapat2 je kat tempat2 camni. sumbang ke, nyaring ke, x sampai ke, pitching lari ke, lantak la.. express kan diri anda.

6. masuk competition
confirm, aku lom buang tebiat lagi. aku lom penah buat lagi.. sure, eliminated awal2 lagi. hakhak.. aku tau, takat mane je aku bleh nyanyi. lagipun, parent aku x galakkan. malu je. tapi aku suke tengok reality show pasal benda2 camgini. tapi, AF aku x boleh belah. sorry to say ye peminat2 AF. ;P


serius!!

dulu aku tak suke menyanyi.. SEBAB

aku gase, aku memang x suke menyanyi. dan abah aku pun x galakkan anak2nye menyanyi. abah ni protokol x abis. skang ni dah kurang skit protokol die. anak buah nak sponsor time kenduri nanti pun susah nak trime.

11 comments:

Ilya said...

siti nurhaliza slalu nyanyi kat dapur sebab tuh dpt laki tua...so jgn amalkan.tak kesah la pitching ain lari pun..janji kau mmg rock!!!

Anonymous said...

aku seorang penyanyi...

Anonymous said...

aku pun terpikir psl siti, ilyok.. huhu..

ain fadzal said...

ilya : aku gase, setiap saat siti menyanyi di merata2 tempat.

anonymous : u rock bebeh! /m/

jane : jane, ilya bersatu!

kite kan gossip gurl. ahax..

Soraya Zainal said...

aku pon terpk pasal siti...

sekali tgk2 jane dgn ilya dah ckp bende yg same :P

ain fadzal said...

kan aku dah kate, gossip gurlz..

harhar~

tp tambah sorang lagi gossip boy..

sape agaknye???

rainz said...

oit..sore aku xsdap..
tp aku suke menyanyi..
yg aku perasan, aku suke mnyanyi time aku tnggu bus, tunggu lrt, tunggu org, tunggu turn byar, tunggu turn bli mknan...hahah..
plg aku suke is nyanyi dlm kete..w/pn aku xtaw lirik aku bantai jek..hahah
sian kat sesape yg dgr..ahahah

ain fadzal said...

aku tau..

tp ok wat, ko nyanyi kire sedap gak..

dari aku..

huhuh..

Anonymous said...

Aku suke menyanyi time driving sebab time tu aku jadik popular sebab time tu org akan pandang aku bile potong aku...

-D-

Ilya said...

jadi kalau kite berangan nk dpt laki tua dan kaya mcm dato K leh la nyanyi di dapur dr sekarang.siti kawen umur 27 so kite ade 2 tahun je lg.heh?tak kuasa aku tau.

ain fadzal said...

anonymous : wargh... anda suke kan glemer.. best ke org pandang? :)

ilya : wei.. jgn compare ngan siti la.. die manusia biase gak.. cume die terlebih popular jek..

:D