Wednesday, March 4, 2009

berita buruk! rejimen askar kecil datang menakhluk dunia!

semalam kawasan saya memandu kereta pergi dan balik dari pejabat ke rumah rupanya kawasan banjir. cuma saya di selamatkan oleh keadaan yang terlalu sibuk di pejabat. kurang nasib buruk. lala kata, pwtc juga banjir. tow truck juga berpusu-pusu di kawasan itu. arfa kata, putra lrt pun di terganggu sistemnya.


dan lagi cuma mahu dikhabarkan berita buruk,


keadaan saya yang tak berapa baik. dan saya sangat sedih. malah bertambah lagi kesedihan saya. emosi saya semakin terganggu. lagi-lagi perkhabaran dari abah malam tadi. sangat menyayat hati. umpama batu jatuh ke kepala.




mak,
sudah bakar tilam kesayangan saya!

kini, tiada lagi tilam kesayangan saya.



abah cuma kata, akan mahu gantikan dengan yang baru serupa dengan yang lama. adik-adik kecik saya sudah gunting-gunting permukaan tilam saya.




huh! benda lama tak serupa dengan benda baru. tilam itu penuh dengan nostalgia.benda baik. benda buruk. semuanya pada tilam itu.
sudahlah, fikir bagaimana mahu hadapi hari-hari saya di kampung nanti?


***** seruan : sila baca ini!

11 comments:

Rockstar said...

kalau setakat bau wiwin kat tilam tu yg ko rindukan..


xpayahla...

ain fadzal said...

:((


bau amin, bau amin mersing, bau poji bassar, bau ko ade tak kat situ?

bau dah campur-campur tu. hamik ko, tilam aku tu dari aku kecik lagi. kalau carik jenama pun dah terbakor kilang die agaknye.

rainz said...

aku bayangkan map / peta yang terlakar di atas tilam ko...

ain fadzal said...

arfa : ada peta dunia tu.

ok, cuba ko bayangkan bila amin, amin cute, poji bassar, ngan pais ada kat tilam aku tu.

cuba bayangkan.... (mcm entiti paranormal x?)

rainz said...

euwwww....bagi baldi..aku nak mun#$%

ain fadzal said...

arfa ; ok.. aku dah sediakan baldi. ko boleh muntah sekarang...

Ilya said...

sentimental value tu.mane nk carik ganti harta yg simpan dr kecik2

AmatMizi said...

Mak ko dah x thn bau tilam ko tuh.. pttnya ko bwk blk kl dr awal2 lg..

ain fadzal said...

ilya : tu ar..

sob... sob...

amat : aku takut, partner sebelah aku tak tahan nanti.

:))

alifmimyanun said...

baik dan buruk ?
apekah itu ?

Anonymous said...

kalau jantan mesti ade kenangan ngan mimpi basah..huahua