Friday, October 17, 2008

jap-jap naik!

sekarang, pasaran harga minyak tak menentu. macam main saham gamaknya. kejap naik melambung, kejap terjun menjunam-junam.

tapi,
apa yang lagi mustahil kalau ali rostam boleh bagi title dato' pada shah rukh khan, kan?


* laskar pelangi




mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
telah hilang
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya

laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
warnai bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah syurga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya...

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau ini kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah syurga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya...

39 comments:

ijan said...

keadaan ekonomi yg teruk dah wat kpala hotak ramai org jd sewel. hihi...

ain fadzal said...

kena blajo jimat cermat jugak. kan?

alif-mikail said...

jgn main politik nanti membakar diri.. hehehe

ain fadzal said...

politik ke?

kan bersih je tu...

Anonymous said...

mujurlah aku x tinggal di kl.. huhu..

ain fadzal said...

knape dgn kl?

(curious nih~)

rainz said...

mujurlah aku tak tinggal di batu pahat...

ain fadzal said...

batu pahat punye pekan kecik!

peserai nak pergi parit yani punyalah jauh gilos...

Anonymous said...

kecik ke ape ke yg penting brg x mahal. juga tidak jammed. jarang sekali aku isi minyak. sekian.

ain fadzal said...

oklah! oklah! aku tau BP mcm nampak best!

tp nampak macam jelah. kuikuikui...

Anonymous said...

mmg.. nmpk je cam best.. tp kalau boypren aku ade semuanya best.. meow!

ain fadzal said...

aku tau! ko jek ade bf, kan? :P

rainz said...

bandar cha'ah pon best gak..hehe.. walaupon takde bf..hahah.. pekan kepong best tak jane?heheh

ain fadzal said...

kampung aku gak best! access nak gi mane2 senang. :P kat korg dua orang!

Anonymous said...

takde bf??? aku confused sebentar! :P

ain fadzal said...

janez : apah ek?

rainz said...

bf ko takde kat bp, bf aku takde kat chaah, bf ain takde kat melake..hehe..

ain fadzal said...

aku kan playgirl. byk bf. ahahahaha~

setiap satu kat 14 negeri. hebat tak?

Anonymous said...

euw! gelinya aku dengo. buwek! muntah ijau!

ain fadzal said...

dah tau aku loser, lagi mau tanye.

menci!

(xpe, aku kan dah ade burhan tu. cukuplah satu je pun.)

rainz said...

ain, jane dah jadik orang utan tuh..
ko jangan mengade2 nak wat lawak cam tadi tuh..haha..

ain fadzal said...

apah : lawak yg mane? konpius nih~

burhan ke org utan?

;))

Anonymous said...

mana gambar burhan? aku nak berkenalan.. haha..

ain fadzal said...

janez : burhan tu nerd + pemalu.

x elok di dedah2 kan. sian die. ;))

Anonymous said...

ish.. ain, ko g cek sket kat tampoi ko ni sihat ke x? huhu..

ain fadzal said...

janez : jgn le dengki. :P

rainz said...

janez tak dengki..janez takut ko tanak join rainbow da..nak join burhan n the geng g dangdut

Anonymous said...

ain kan dah lama praktis goyang gerudi masa karaoke.. siap la dia nanti bukak umah dangdut dgn burhan.. haha..

ain fadzal said...

burhan tak gi dangdut la, walaupun mawar biru depan mata.

aku ni die dah ade, cukuplah...

;))

ain fadzal said...

janez : haah! penat aku praktis goyang gerudi tiru stail inul tau!

burhan tu, die kata die nak lepak kat BB plaza jek kalau xde pape nanti. tp, manjang jek die bz skang ni.

Unknown said...

arrggghhh!!!
tensen bila pikir pasal minyak ni
naik harga sesuka ati je...


*dah la paler otak tgh pening ni*

Anonymous said...

hadoihhh...burhan pullakk...haihh nih mamat yg jiwang tu ehh?? hehe dasat arr hang sis..lepas nih blh laa slalu layan teater huhu

p/s- weh jemputlaa dtg open house kitorg...ade unta golek bebb...

-pasa sanda-

Ilya said...

lame aku tak komeng blog ain..sori ain.last week aku busy gile.busybody....haha

burhan sape nih?aku slalu tertinggal train.

ain fadzal said...

dayu : tarik nafas, turun nafas.

buat 33x. lpas tu tgk pening kpala ilang ke x?

;))

pasa : weh bro, sengal la kalo aku mcm tu. x rock langsung adik ko nih~

teater mama mia ke? =))

p/s : kalao ade tiket free gi delhi tu merasalah gak aku mkn unta golek. muahahahaha~

ilya : burhan ni kite bincang kendian eh... personalitinya dlm blog ni terpaksa dirahsiakan. :))

yok, majulah belajor untuk negara. pesanan khidmat masyarakat dr gue...

opaq said...

oh..oh~...

bagus...

tambah lagi seorang peminat laskar pelangi....

ain fadzal said...

opaq : ok

Anonymous said...

Ali Rostam bagi Datuk???
Tak sangka....

Ingatkan Yang Dipertua Negeri Melaka yang bagi...

(Ada beza tu Ain..hahahaharun)

SRK bukan dapat Dato' tapi dia dapat Datuk. Cuba cek balik ye...

(Datuk dak Dato' pun ada beza...hehehehell)

ain fadzal said...

baiklah anonymous.

yg menurut perintah,
she's the man

endang sujatmiko said...

Merdeka yang sebenar -benar merdeka bagi mereka yang cinta akan nilai-nilai kemanusiaan jika kita kita dapat merasakan kemerdekaan bagi mereka yang seharusnya dimerdekakan dari segala rasa yang tak pantas di rasakan bagi orang-orang yang perlu mendapatkan kemerdekaan sejatinya ,