Monday, August 4, 2008

esok mungkin ada untuk ganti hari ini


gua baru rasa penat. penat sangat. penat gila. gua gila-gila sibuk sekarang ni. sibuk kerja, itu biasa. sibuk dengan persiapan dekat kampung, itu yang buat rasa gua macam nak rebah.


nasib baik kelebihan gua, multi skill. macam ms. octopus. satu masa, macam-macam kerja boleh buat. tapi, tangan gua ada 2 saja. kalau gua ada 6 tangan, gua pasti dah masuk guinness book of record edisi malaysia punya.

*****

mak gua buka mulut nak buat kuih koci. gua dah mula senyum simpul. malam ahad tu, mak gua dah masak inti untuk di kuih kocikan nanti.

esoknya, bila gua bangun, gua tuju dapur dulu. gua buka tudung saji. gua tengok inti kelapa tu. gua senyum.

kemudian,
masa gua bau dulu inti tu, gua dah rasa nak meleleh air mata, gua dah nak start merajuk. mak gua dah betul-betul lupa gua. sudahla kenduri hari tu pun lupa gua juga.

tragedi bubur kacang merah pun jadik macam kuih koci ni. gua rasa nak suruh mak gua buat resepi baru. letak isi rambutan dalam juadah pencuci mulut nanti. mak gua kata, nanti dia buat lain. dia janji. tapi, gua malas nak ambil peduli. gua betul-betul kalut.


gua tengah berperang dengan diri gua kali ni. betul-betul perang punya. gua rasa macam nak angkat bendera putih pun ada.


11 comments:

ijan said...

asyik byk keje je...

ko kena byk mkn jamu ni...

amacam... sronok x idea aku ni... :)

Anonymous said...

jgnlah merajuk dgn mak... lps adik kau kawen nanti, aku rasa barulah kau bole merajuk. kasihan mak kau. kalau kau penat, dia lg penat.

rainz said...

yela ain..sian kat mak ko...aku majok ngan tukang jahit..semue da tak amik tempahan raye...sian kat mak aku..die tumpang susah hati..hoho.. nampaknye, kenela aku beli baju siap lagi tahun neh..

ain fadzal said...

sultan : jamu apakah?

tolonglah hamba kali ini wahai paduka sultan.

jane : gua dah rasa nak buat teknik pembahagi jasad dah ni.

kuih koci tu buat aku rasa x selesa.

menci...

apox : aku beli baju siap je kot.

xde mood nak raya tua2 ni dah malas...

uhuh~

ijan said...

errr... makjun aku tau la. sbb aku pnh mkn...

kalo jamu ko kena tnye akak kdai jamu tu... :-)

13may said...

kuih koci tu camna???

yg bentuk cam piramid tu ka???

ain fadzal said...

sultan : makjun gupe mcm taik kamben kan?

wakakaka~

13may : piramid skit jek, cam piramid buatan.

kecil jek.

kalo piramid besar skit, tu kuih pulut inti manis jugak.

wargh, aku ni dah mcm chef ain lak.

kahkahkah~

AmatMizi said...

Mak ko letak durian ke??? peh sedap siot!!!!

ain fadzal said...

amat ; ha, tu lah.

mak aku letak derian. aku mane makan.

:((

Ilya said...

jgn la merajuk ain.

mak kau tak leh nk pk lain tu.die risau majlis aneem

kan kenduri first.

cm time akak aku kawen dulu

mak aku yang busy lebih2

ain fadzal said...

mcm la aku x bz.

menci~

:(