Tuesday, January 29, 2008

BOND 007

x silap aku, mase form 3 penah kuor paper pasal gadis2 BOND 007.

mase tu, kelas2 kat smkas lom bergabung putera puteri. dan bdk2 putera nye yang akan jakun bile bertembung ngan budak2 puteri.. sorry guys.. tapi, korang mmg jakun jumpe budak2 puteri dan akan bertukar menjadik kera lebih2 lagi geng2 cun2 bertembung dengan korang (geng2 jaja). dan seboleh2 nye korang mmg nak bertembung ngan bdk2 puteri, walaupun di tempat taman projek lanskap sekolah- kemahiran hidup pilihan III - pertanian, projek buat lanskap dalam bekas plastik 4 segi.

biasenye satu paper itu akan di kongsi dengan seramai yang boleh untuk mengupdated cerite2/berita2 terkini. duduk hostel bese la macam kna kurung kan. semue tak boleh. kalo boleh suruh sekolah je.. senang betul cikgu2 a.k.a ustaz ustazah zaman kiteorg sekolah dulu. nak di katekan, batch kiteorg la buat revolusi tak mengalimkan sangat diri2 kami ni. xnak ikut rules sangat.. yang ikut peraturan sekolah pun brape kerat jek.. tu budak2 'baik' sekolah la. pelajar2 harapan sekolah. dan aku sure tersasar jauh dari kelompok dalam ramai2 orang tersebut.

satu ari, ade satu pages yang beso skali pasal gadis2 BOND 007. dan kami berebut2 memilih karakter gadis2 bond masing2. for sure, aku yang asyik mengalah ngan member2 aku, walaupun bdk2 ni kate aku kaki buli. benci betul! last2 ade satu watak yang tak terpilih.

minah tu name AKIKO WAKABAYASHI - AKI. criter die YOU ONLY LIVE TWICE. bond die SEAN CONNERY.

bond girls ni tercipta sebab kiteorg suke nak menyiasat ape yang berlaku di balik tabir pade sesebuah gosip hangat di sekolah. kami menubuhkan persatuan yang tak perlu membayar yuran bulanan/tahunan yang pade mase tu sangat perit nak bayor yuran persatuan2 di sekolah. padehal nanti hujung tahun sibuk nak buat jamuan je kijenye..

dan ade satu hari kami menjalankan kerja2 menyiasat selepas waktu prep malam, dan kami tertangkap oleh pengawas yang menyorok di bawah meja kelas sebelah kami. penat buat perangkap tak jadik. bengal betul. gase nak sesah2 jek pengawas 2 ekor tu.

keesokkannye, dek 2 ekor yang mereport bende ni pade ustaz/ustazah kami, name kami naik la. mase tu ceramah bersepah2 konon2 nye nak menasihatkan kami yang konon2 nye kami ni tersangat nakal. kna ceramah ngan cikgu kaunseling, cikgu disiplin, warden yang dah lame attack kami- si jurimah, pengawas2 pun tidak ketinggalan menyekolahkan kami si putri2 ni.

tapi, kami dengan diri kami jugak. dieorg saje buat havoc. kecoh.

argh.. berjela pulak, dan dengan ini, aku mengetag kwn2 aku yang bersekolah di SMKAS seperti jane, sue, ujie, ilya, pais, wiwin, c'an dan sewaktu dengannye untuk menceritakan watak masing2 dlm BOND 007 dan memori yang berkaitan dengan nye.. :D

16 comments:

Anonymous said...

sape geng jaja?

dulu aku geng ngan sape ek? aku ader geng ke?

ain fadzal said...

ko kan geng anone kan?

tak silap aku geng jaja - jaja, b-tool, mek, argh.. lupe..

Anonymous said...

ko kira geng cun la eh? wakaka..

ain fadzal said...

pergh..

aku eliminated la..

xde dlm senarai.. wakkakaa..

Soraya Zainal said...

apesal aku tatau pon kewujudan BOND girl neh? dimana aku?

mungkinkah aku sedang tenggelam dlm timbunan buku dan nota?

wakakaka~

zaini said...

apakah geng anone...huuh??

igtkan aku sorg je xtau,nsb ada sue..rs cm mnde ni hanya terhad kpd putri2 yg ada geng kot...

aku rs putra yg jakun & jd kera sb diorg suka kt putri yg diorg tembung tuh kot??

biawakbuayabiawakbuaya3..ngee

ain fadzal said...

soraya : ko kan pelajar harapan sekolah..

buku lagu tinggi dr ko tau..

hehek..

zai : ko mase tu lom akil baligh kot zai.. harhar~

Anonymous said...

anone = ariani arbai

geng anone includes ariani, afzan, ezura & mulia (yg lain x ingat)

ain fadzal said...

tu la..

aku jek takde geng dulu..

kan? ;p

ujie said...

ain........aku bkn part of bond girls..aku juz jd alicia silverstone n adeq cun je hehe ;p

ain fadzal said...

memory corrupted la..

x hingat.. ilya ingat semue..

kan ilya?

Soraya Zainal said...

aku rase mase skola.. aku cume baik dgn sal je... lps tu, time cuti mesti berjalan2 dgn ujie.. kan ujie kan?

dulu aku pendiam.. skrg pendiam lg x?

Anonymous said...

statement ain xleh pakai...
sial betul ckp aku jakun yer...


-pais

ain fadzal said...

soraya : ko bdk baik zaman skolah.. mmg la..

en anonymous / pais yg menyamar : ade aku kate ko jakun ke?

mase tu ko dah akil baligh lom?

harhar~

Anonymous said...

Bond?

Aku tak minat citer bond.

ain fadzal said...

ye ke?

hemm..

ko kan kaki wayang!