Wednesday, January 9, 2008

asakan yang mampu menumbangkan tuan punya diri


http://www.mysoju.com/nodame-cantabile/

Nodame Cantabile


drama siri jepun kat 8tv. baru start last sunday.
apox, thanks bagi link ye. kalo terlepas tengok kat tv, boleh layan net je.

pade aku, serius criter ni klako gile, mulut aku pun seiring bising ngan drama ni. chiaki & nodame aka gadis sampah. style jepun kan ckp kuat gak. serupa ngan tuan punye blog jugak la. ahaks!

*****

minggu ni letih la, lebam rasenye mata. tengok monitor, tengok paper2, macam nak bulau bijik mata.

jangan kata meja, siapkan lantai skali aku conquer letakkan document sebab meja org lain aku dah sebat sekali. tamak tak aku?

sok kna kije, lambat ngan cepat je la aku nak masuk opis. letih awal muharam sesorang dalam opis. ni semue klien punye pasal. benci la. takde rest langsung.

*****

sabtu ni nak mandi laut. walaupun PD tak serupe ngan pulau2, tapi ok what, layan kan jek. bekayak, naik banana boat, mandi pool, mandi air laut. yeyey!! dpt gak release tension. kan? kulit terbakar pun tak pe la.

tapi kalo nak snorkeling, jangan harap la, kang dapat tengok ape yang korang takmo tengok jek.. muahahha..

*****

kalo duit menjadikan manusia ni lalai, baik rasenya pakai sistem barter. dunia yang penuh dengan materialistik, penuh keegoan. kalo duit jadik tiang pengukur, manusia hilang nilai kewarasan. hanya memikirkan duit semata2. kalo duit boleh beli persahabatan, kebahagiaan, pasti jadi lupa semua.

duit kita jadikan hanya sebagai keperluan. bukan matlamat untuk kita berada atas dunia ni.

*****

dah2.. gi sambung kije masing2 balik. aku nak tengok Nodame ni.

to be continue..

2 comments:

Anonymous said...

sian ada org tu x cuti.. hehe

ain fadzal said...

hahaha..

ape nak buat..

lalala kerja lah-meet uncle hussien