Tuesday, August 4, 2009

gua nak menang RM1 juta!



7 perkara yang perlu kita risau apabila anda terpilih memasuki mana-mana rancangan televisyen :-

1. anda sebenarnya tidak akan di make up kan kerana kredibiliti anda hanyalah sebagai pemenang dan bukannya hos yang perlu di solek 4 inci.

2. tubuh badan anda dilihat akan menjadi 50% daripada yang sekarang apabila anda muncul di kaca tv.



3. tiada skrip di berikan. maka, anda perlu peka kepada pertanyaan. jika perlu, katakan CUT!!! kepada pengarah rancangan anda jika anda tidak yakin dengan jawapan yang diberikan. anda boleh re-shoot semula.

4. sebenarnya anda tidak akan di layan dengan begitu terperinci. yang anda perlukan cuma sedikit permulaan perbualan terhadap rakan-rakan anda yang lain.

5. pastikan anda tidak selsema apabila mahu muncul di hadapan kamera. berikutan kepada abang props yang akan memakaikan mikrofon di badan anda.

6. studio sebenarnya adalah satu kawasan yang kecil. begitu juga konti. kalau ramai-ramai dah macam ikan sardin rupanya.



7. anda perlu buat-buat ramah walaupun salah orang.
sorry fedtri sebab gua panggil lu adi. gua gementar sebenarnya.






p/s : akak senior gua kata, lepas fahrin ahmad dengan rahim in-team gua merupakan orang ke-3 yang masuk tv.

show pada 12hb 6.00 petang 12hb ogos. gambar pulak masuk mingguan wanita minggu depan. ahai~

lepas ni gua terasa nak masuk gadis melayu pulak. boleh ke?

11 comments:

halimunanisasi said...

sayapun nak jadik jutawan jugokk!!

sniffdawhatwhatbanger said...

mana lu dapat longskirt tu. Tenun sendiri ke

pAKCIK MENANG MOTTOORR

a.m.i.e said...

fuyoo..jdk top 3 ex smkas yg msk tibi..cayala beb..

ain fadzal said...

matang : beli la power root! :))

sniff : aku beli kat kedai org thailand. baru 39 hinggit. :))

argh, mok cik monang duit yo... xdo moto2 laie...

komet : fuh... aku tipu kat ko supaya jdk nombor 4 masuk tb plak. ikikikiki

halimunanisasi said...

kalu dah power semulajadi kene minum power root gak ke..wakakaka

ain fadzal said...

matang : berlagak ar ko. weh, ari2 umah ko terang ebnderang ke? ;))

rainz said...

aku dah kata.. ko memang artis!!

faizbizandry said...

abih satu kampung aku taw aku berkawan cyber dengan artis cam ko..bangge aku!!

ain fadzal said...

arfa : artis power root. klu rosyam nor dtg aritu, aku mintak die jadikan aku artis tambahan noks...

faizbizandry : gile lu kecoh. shhhhh~ sep2 ok!

AmatMizi said...

apa motif ko pakai kain ni ain...

opaq said...

tak sabar tunggu esok..
nak tengok kain ko pakai tu..
hehehe..