Thursday, August 20, 2009

megat aliff rifqi




fazan (gambar dia atas).


asal-asal kawan gua punya kawan. alih-alih jadik gua punya kawan. boleh dikatakan geng karib gua, selalu tolong gua time susah-susah bila mula-mula gua duduk menetap dekat kl. dia dengan sebahagian kawan-kawanan department jalanraya kat kuala lumpur dah jadi geng mancing udang kolam secara automatik.


alih-alih, dia pergi pindah kuantan, gua memang tak ada langsung jumpa dia. ye lah, tiba-tiba pindah ke sana. tak lama lepas tu, tup-tup dapat marka. dan-dan terus kawen. cilake, alih-alih tinggal gua sorang-sorang tak ada geng karib lagi dekat kl. geng mancing? yang tinggal pun cuma batang kail aje dalam bonet kereta gua sekarang.



sejak-sejak bini dia disahkan mengandung, bukan main lagi dia ajak gua berborak dalam ym.

barang baby. baju baby. nama baby pun dia mintak gua cadangkan. nama keturunan wajib ada. banyak juga. ada yang nampak janggal kalau gua gabungkan tiga-tiga patah perkataan tu.


masa gua pergi kuantan itu hari, ada juga cuba roger dia. alih-alih dua-dua nombor semua masuk voicemail. buat habis kredit gua aje. dah la gua pakai nombor maxis. tapi, gua syak bini dia sudah due itu hari. gua buat-buat sabar ajelah.




tak berapa lama, gua dapat sms inform pasal bini dia sudah beranak. 3.48kg. semangat jugalah untuk baby. anak buah gua hari tu pun baru 2.5kg. tapi kalau anak geng gua ni nak compete dengan erra fazira, menang besar lagi anak dara si erra fazira tu. 4 kilo!


baru tadi gua tahu nama baby ni, megat aliff rifqi. salah satu nama yang gua bagi option kat geng gua itu hari. hensem juga nama tu. wah! kreatif la juga rupanya kepala otak gua ni.

(sorry, gua perasan! hikhikhik~
)

8 comments:

Rockstar said...

ko tiru nama anak evildead ek? affan rifqi

x kretip betul..

Anonymous said...

sape nama bapak baby ni?

ain fadzal said...

adobe : haah lah, baru aku teringat. patut ar familiar giler.

huhuh

mwenci ar!

fazan, ko dah buat mykad lom?

jane : nama bapak die, mohd fazan. nape weh? ko nak buat kiraan melalu tarikh lahir ke?

Anonymous said...

so nama megat tu ikut keturunan sape?

ain fadzal said...

bini die. ;))

Rockstar said...

mykid ke mykad?

opaq said...

hehe..

bagi nama untuk baby aku jugak ea nanti...

kasik yang orang xleh nak sebut punya..

ain fadzal said...

adobe : eleh pais, aku tau ar pnah kije ngan pendaftaran negara.

mwenci!

opaq : nanti aku knakan yuran pendaftaran utk proses2 tersebut. ok?