Wednesday, April 22, 2009

kali ini ke Bangkok pula


Misi kali ini ke Bangkok. Telah terjadinya rusuhan. Pihak-pihak bersekutu PBB telah menghantar isyarat keamanan kepada orang atasan untuk mengumpulkan kembali anak-anak buah dari Malaysia berkumpul dan berangkat ke Bangkok dengan kadar segera.

Kali ini, aku mesti bersiap-siap untuk misi peace-keeping. Semuanya telah ditaja. Tiada lagi duit tiket penerbangan dan wang perbelanjaan yang perlu di kumpul. Ditaja sepenuhnya. Tiada perasaan sombong dan bongkak kali ini berjalan. Semuanya untuk perjuangan.

Aku bersiap-siap dengan uniform, but kulit hi-cut yang berkilat-kilat dan jaket kulit bundle yang telah dipinjamkan oleh sepupu.

Menaiki pesawat boeing berwarna hijau kuning. Setlah tiba ke destinasi, telah diarahkan untuk memulakan membuat gerak gempur. Aku di ketuai oleh lelaki yang kurang sedikit berumur dari abah. Tegas dan kadang-kadang sangat sarkastik. Sebanyak 10 orang dalam satu kumpulan. Cuma aku seorang perempuan kerana yang lainnya semuanya lelaki.

Kami menaiki trak. Menuju ke tempat yang di tuju. Dalam sebuah hutan belantara. Menaiki landrover dan berasak-asak dengan perjalanan yang sentiasa mendebarkan. Pengacu M 16 sentiasa terlekat di tapak tangan. Kukuh.

Setelah semua mengambil tempat masing-masing, kami memulakan peperangan. Berlumur juga dengan darah, bila bahu belah kiri di tembak. Berjuang hingga ke titisan terakhir.


Segalanya telah berjalan dengan lancar, aku dapat pulang juga ke tanah air.

Dengan M 16 masih di tangan kanan yang telah berlumuran darah dan muka yang penuh berceloreng sini sana. Aku mengangkat tangan. Berjalan-jalan gagah ke arah hadapan bertemu dengan sahabat handai.


Dan. Dan aku telah terjaga dari mimpi tidur malamku...


14 comments:

rainz said...

cettt....

Rockstar said...

ni mesti ngompol ni

ain fadzal said...

arfa : aha!!! (tiru tagline wiwin)

adobe : ngompol tu hape? nompol duit ek?

ujie said...

ceh tipah tertipu :P berlumuran darah ke berlumuran ngn air liur basi ni ain hehee :D

ain fadzal said...

ujie : hah! aku lupe nak check pagi td.

;))

.Gha A. said...

sila grab award anda di blog saya secepat mungkin yeah! :)

ain fadzal said...

lil'grizzle a : ok. akak bukak skang gak demi arahan.

sniffdawhatwhatbanger said...

(aku diam... sambil tergelak... terkentut2,,sedikit terkincit... otak2 petang tadi barangkali...ohh)

ain fadzal said...

sniff : keep it up, bro. ehehe...

weh, busuk ar, gi tukau spender tu.

faizbizandry said...

aku bace separuh citer ko..dlm fikiran aku,dah terdetik mau menyanjungi keberanian ko..terdetik kejap tuk menjadi berani cam ko..sebab bab perang,aku hanya mampu berdoa shj..nk gi nembak,jgn main gile..pegang snapang??pegang bbgun pon mengigil..malas nk bace abis teringatkan cerita2 yg seram dan sedih tatkale perang..tapi tegar juga membaca..bile sampai part sipi last..terase skit lega sebab ko selamat last..tapi yg bab last tuh..dgn penuh macho aku bangun lantas aku jerit dan ya,satu opis aku dengar ayat tuh..kemas dan teratur...BUNGEKKKK!!!!!!

ain fadzal said...

kena prank skali skala tak mati weh.

:))

faizbizandry said...

hahahahahahahha...two thumbs up..i like your singing..u can dance well..improve on your pitching~overall,i give u 5 stars!!!

ain fadzal said...

tq! tq!

i know i can do it. for myself. for you. and for audience.

(and crying.... sobsob...)

TIMADANG said...

hithere

happening
blog
here..

me
too
leave
and
work
in
singapore/*

i
miss
sabah
somuch
and
my
family....

thanks
for
this
happening
blog...first
think
just
for
you
here
http://timadang-travel.blogspot.com

my
first
network
in
singapore.