Tuesday, December 2, 2008


hari minggu yang lalu (kasik nyanyi lagu twinkle-twinkle little star)


sabtu aku : cuci mata di titiwangsa sambil pakai kasut sukan yang baru. saja nak rasmi. sarap gigit kasut baru pagi-pagi bagi tak melecet teruk. pagi, taklah sangat. pagi lagi cik lala kami bangun. aku cuma bangun untuk gosok gigi dan pakai jersy. nak lawan bola la katakan. ahah! aku nak prank korang sebenarnya. aku saja-saja buang masa berjalan kat situ, tengok belon panas dengan orang rtm rakam senam robik. kalau aku pakai baju kaler oren bolehlah menyelit mintak glamour sikit.


ahad aku : tak pagi sangat bangun. nak pergi ke banting. antara lawak-lawak lucu antara kami bertiga adalah pasal seorang pakcik dan seorag gadis bertudung-berlegging-pakai skirt-but tinggi. pakcik tu memaki 'barang kepunyaan ibunya' kepada gadis tersebut kerana cara gadis tersebut menggayakan diri. apakah?

setibanya kami, menunaikan kewajipan memenuhkan perut. jauh kami datang dengan hiway kesas rm2.20 sebanyak 3 kali. tayar kereta masuk lopak lecak, sudah jadi kejadian luar biasa.



oh, encik amat dan puan bubu tak dilupakan juga. kami digamit dengan rasa keprihatinan oleh mereka berdua. tak nampaklah kekok sangat rasanya. tapi, kalau betul timing, boleh juga semeja dengan si pasangan pengantin. dari sebelah cuma nampak udang tercacak gagah pada nenas.



si amat ajak juga aku pergi menepung tawar. tapi, yang eloknya biar yang dah berkahwin saje yang merenjisnya. ikut aku, simbah sekali sejag air bandung dah cukup havoc.


nak menunggu memang lama sungguh. lama pula main tepung-tepung tawar ni. merasa juga satu kampung rasanya. kami tunggu kak noi bersama partnernya. baju pink. auwww~ dah jadik sup gopenya kami ni kat bawah pokok rambutan ni tau kak noi.


acara borak-borak kami adalah berdasarkan acara orang dewasa. kira kena nampak matured, kalau tak kena rejected keluar awal-awal lagi. tapi, van kuning atas ni dah jadi tagline haritu. yang bergambar dengan van pun dah nampak terserlah.



dari kiri : fendi, kak noi, bubu,
amat, arfa dan pekji
dari belakang : aku
gambar ni nampak sangat tak aci sebab aku sesorang duduk berdiri belah belakang. mengelat!

belah petang, kami bertiga iaitu aku, arfa dan pekji buat misi 'hijrah'.
+
+
+
+
+
nak cerita, tapi nantilah dulu.

12 comments:

rainz said...

Benci ar..tudung senget..

ain fadzal said...

aku pung arfa...

Anonymous said...

pekji membawa bekas adik2 junior ke majlis kawen rakannya. haha. terkejut aku apox beubah imej. hehe.

13may said...

awat tudung senget???

hehhe hehhe

Anonymous said...

gambo #3- cam xcukup korum jer..ehehe jgn mare bebb...terbaikk ahaha -pasa sanda-

rainz said...

hehehe...terkejut kan jane?

Anonymous said...

eh silap.. gmbo #5 -pasa sanda-

ain fadzal said...

janez : tima kasih kepada encit ccc dan sport rimnya. ;))

13 may : sbb kna tiup dgn angin panas tu.

pasa : makcik yg tgh tepung tawar tu bukan mak aku la.

arfa : apakah???

pasa : ada ar, sebelah aku tu ade. tp sbb pendet takde la nmpk dlm gambo. :P

Anonymous said...

aikk ade plak yg tlg btolkan number gambo tu ekk...terimela kasih.. ;p -pasa sanda-

ain fadzal said...

hah? ramai nye jadik pasa sanda.

menci ar...

AmatMizi said...

Hensem jugak aku jadik pengantin ni kan.huhuhu

ain fadzal said...

amat : dah mula kau perasan ni. ;))