Monday, October 11, 2010

bukan abang-abang biasa


(ini muka teruja lepas dapat uniform parap pap pap pap)



ye, gua kerja cara sambilan dekat mekdi. tapi tak pernah kerja sambil lewa. kalau gua buat kerja sambil lewa, manjang kena komplen. gua paling malas dengar komplen sebab gua bukan jenis komplen-komplen kerja orang melainkan orang tu adalah pemalas.


boleh di katakan kerja di sana mencabar jugak. sudah 4 kali jugak gua tergelincir dekat dapur. macam-macam stail gua jatuh. ke depan, ke belakang, lalu sisi pun ada juga. memang cilake punya kasut hitam sekolah. sampai sekarang, lebam-lebam kaler ungu dekat tangan dengan kaki tak hilang-hilang lagi.


boleh di katakan dekat sana gua perasan muda. lagipun, yang sama-sama kerja dengan gua pun ingat gua budak-budak lepasan sekolah. gua kalau kena up sikit, macam biasa gua sengih aje. kalau gua kena kondem, gua buat muka cilake dekat dapur belakang ataupun pergi ambil barang-barang tambahan untuk kaunter.


dekat sana, kerja gua juga adalah menyengih. kadang-kadang rahang gua naik kebas. mana nak bercakap, mana nak senyum, mana nak ketawa dengan krew-krew yang datangkan gila-gila kalau kerja datang menggila. tambahan, gua pun memang lagi gila dari mereka-mereka dekat sana. nahtijahnya, budak perempuan skema-skema tak boleh masuk dengan gua. gua, kalau orang tak boleh masuk dengan gua, gua seperti biasa buat diam sahaja. lu tak sakit, gua pun tak sakit. tapi gua tahu, lu mesti sakit hati punya tengok gua tak boleh berborak dengan lu punya. gua bukan suruh lu borak sama gua, gua suruh senyum aje pun.


sudah masuk bulan ke-2 kerja sana. kerja siang menggila, kerja malam menggila. kadang-kadang gila gua pun dah tak terserlah lagi. kadang-kadang gua lihat diri sendiri dekat cermin, gua serupa lihat sesumpah tengah tengok cermin.




sudahlah, gua tengah demam. otak gua tengah mengeras tak boleh fikir apa-apa.





2 comments:

SiGedikDariScotland said...

ohh auww macho tu pakai uniform! mekdi mana kak? saya datang sekarang jugak :P

me said...

menarik heee .... g pavi dressup cm ni yer