Wednesday, March 10, 2010

usaha sudah, tawakal sudah, tapi takdir jua yang tentukan

Kadang-kadang saya naik kasihan pada mak saya, makcik-makcik saya, nenek-nenek saudara saya yang setiap kali akan bersungguh-sungguh bercerita tentang hal-hal perkahwinan dengan saya. Al maklumlah umur saya pun sudah makin maju ke hadapan. Kedut-kedut pada celah anak mata pun sudah terbit apabila saya sedang ketawa. Nasib baik jugalah muncul ketika ketawa saja. Kalau tidak, mahu jugalah tambah kos baikpulih sana sini.



Bukan senang bila berlaku putus perkara kasih, sayang dan cinta. Dan bukan senang bila mahu menjalinkan kembali perkara kasih, sayang dan cinta sekaligus. Semuanya mengambil masa. Tapi, ini semua kerja Tuhan, biar saja ditentukan nanti.



Makin lama, saya makin bijak menangani emosi sendiri. Rasa marah, rasa kecewa, rasa tak selesa buat saya menjadi semakin matang dalam hal-hal hubungan kasih, sayang dan cinta. Itu semua asam garam dunia. Rasa sakitnya hati bila di lukai sehingga bertukar kepada tidak sakit lagi. Sebenarnya bukan senang mahu positifkan sesuatu perkara yang telah melukakan hati kita, tapi kekuatan semangat sangat diperlukan untuk itu.



Busu saya pernah pesan kepada mak saya supaya mengajar cara-cara bercinta kepada saya.


Damn!

I kena ada mentor lah gitewnya.






p/s : i saje nak upload gambar moncit ni. T_T


1 comment:

Unknown said...

macam orang pregnant la lu nie beb.....